Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hmm, ik kan de meeste tonen van mijn cello ook niet in hetzelfde register nazingen. maar wel een of meer octaven hoger.Maar de C van de altviool kan ik niet goed krijgen omdat ik hem niet meer na kan zingen, te laag! hmm Daar leek me dat stemapparaat handig voor.
Bij zo'n tuner kan ik zien wat ik doe. Een stemvork toont mij niet of ik te hoog of te laag zit. Bovendien is de herz instelbaar op een tunerLise zei:Hmm, ik kan de meeste tonen van mijn cello ook niet in hetzelfde register nazingen. maar wel een of meer octaven hoger.Maar de C van de altviool kan ik niet goed krijgen omdat ik hem niet meer na kan zingen, te laag! hmm Daar leek me dat stemapparaat handig voor.
NoName#2,NoName#2 zei:Frits, een stemapparaat is vals, omdat het niet rein gestemd is? Wat bedoel je hier precies mee?
Dat het niet aansluit op de gelijkzwevende stemming die sinds 1810 in gebruik is, waarbij de onzuiverheid van het pythagoreïsche komma gelijk over de twaalf tonen binnen het octaaf wordt verdeeld, waardoor onze intervallen zuiver zijn?
Ik denk juist dat het stemapparaat zuiver is en dat je de onzuiverheid juist bij ons gelijkzwevende stemming zou moeten zoeken.
Op zich een interessant onderwerp.
Zonder gekheid...
(.....)
Waarom dan niet?NoName#2 zei:(.....)Dat een gevorderde strijker als Frits met een stemvork overweg kan hoeft niet te zeggen dat een kind van acht het in zijn/haar eerste jaar kan.