NoName#2,
Het onderwerp is inderdaad het aanbieden van een stemapparaat, klopt helemaal. Maar om nu te zeggen dat mijn laatste reactie off topic is, gaat me te ver.
Want je kunt het hebben over een stemapparaat, onlosmakelijk daarmee verbonden is, het stemmen zélf. Beide aspecten kunnen niet worden gescheiden, omdat anders een stemapparaat niet nodig is, of je moet het al willen hebben over de toegepaste elektronica, maar dan zit je op het verkeerde forum.
Wanneer ik me even beperk tot de strijkinstrumenten, hoort daar ook bij hoe het stemmen in zijn werk gaat. Wat heb je anders aan een elektronisch stemapparaat, als je niet de volgende stap zet en op de snaren een hogere of lagere spanning aanbrengt, ook wel ‘stemmen’ genoemd? Daarna heb ik uiteen gezet, hoe het stemmen op gehoor in zijn werk gaat en welk voordeel dat biedt. Ook dat past allemaal nog steeds in het onderwerp.
Met het aanbevelen van een stemapparaat komt ook ogenblikkelijk om de hoek kijken of zoiets wel nodig is. Mijn bedoeling met mijn reacties is de lezer te laten beseffen, dat er ook nadelen kleven aan het inzetten van een stemapparaat en waaruit die nadelen dan bestaan. Daarbij weeg ik de voor- en nadelen tegen elkaar af en in die zin geef ik ook een stemapparaat overlevingskans, zij het een geringe.
Wat je precies met ‘impliciete aannames’ bedoelt, weet ik zo niet: ik kan geen aannames vinden die ‘er niet staan’. Dus: zou je een of meerdere voorbeelden kunnen geven om je bewering te onderbouwen?
En ook na deze reactie, staat niets je in de weg het product stemapparaat aan de man proberen te brengen. Er zitten alleen wat kanttekeningen bij. Niet om de omzet te verhinderen, maar om de lezer extra informatie te geven om een gefundeerde keuze te kunnen maken.
Frits