Kwartetspelen, leuk! Ik dacht eigenlijk dat het idee van samenspelen vooral was ontstaan vanuit die duetten die Frits op het forum heeft geplaatst. En dáár heb ik met mijn cello niets te zoeken.
Maar kwartet: ik heb dus bij Bergmann wat bundels gekocht van Haydn (trio's en kwartetten) Hierbij heb ik natuurlijk opgelet dat het niveau van de cellopartijen voor mij goed te doen zijn.
Ik zal hier opgeven wat ik hier heb, want dan kan iedereen via imslp.org even kijken wat het niveau van de partij is die je dan op je lessenaar krijgt.
Kwartet in Bb/B-dur, Op. 71 No 1 Hoboken lll:69
Kwartet in Bb/B-dur, Op. 71 No 2 Hoboken lll:70
Kwartet in Bb/B-dur, Op. 71 No 3 Hoboken lll: 71
Kwartet in C/ut/C-Dur Op 74 No.1, Hoboken lll: 72
Kwartet in C/ut/C-Dur Op 74 No.2, Hoboken lll: 73
Kwartet in C/ut/C-Dur Op 74 No.3, Hoboken lll: 74
Strijktrio's:
Divertimento in D, Hob. V

1
Divertimento in F, Hob V: F1
Divertimento in B, Hob. V: B1
Divertimento in A, Hob.V: A2
Divertimento in C, Hob.V, C4
Divertimento in D, Hob V: D3
Divertimento in G, Hob V, G1
Divertimento in C, Hob V, C1
Maar goed, alleen maar Haydn....we willen vast nog wel wat anders spelen. Ik vond de kwartetten van Beethoven er al stukken heftiger uitzien en had mij voorgenomen alleen datgene te kopen wat voor mij technisch gezien haalbaar was zonder intensieve training vooraf.
Misschien dat je, Willeke, nog andere, niet te veeleisende kwartetten weet. Het wordt al gauw een uitdaging om de partijen mooi opelkaar af te stemmen en te spelen
Wat er ook vrolijk en uitvoerbaar uitziet:
Kwintet nr.4 in G-mineur K.516 van W.A.Mozart
Bezetting: viool1-viool2-altviool1-altviool2-cello.
Ik heb hem gehoord op een samenspeeldag in Arnhem en heb hem intussen ook als bladmuziek. Wie weet.....