beste forumleden,
ik ben nieuw hier. ik ben een muzikant, componist met geluidsstudiootje en
een hele brede interesse wat muziek en instrumenten betreft.
ik heb 7 jaar muziekopleiding HBO gedaan. conservatiorium en muziek technologie.
weet veel van jazz, klassiek, rock tot en met flamenco en salsa.
ik speel gitaar en verschillende andere snaarinstrumenten, een beetje piano.
werk met synthezisers en samplers. ik weet veel van apparatuur en instrumenten. microfoon en opname technieken, enzovoort.
verder bouw ik zelf instrumenten van hout,PVC, metaal en electrionica.
kortom: ik ben een wandelende muziek geluidsfreak!
als je vragen hebt, dan vind ik het altijd leuk om te antwoorden en te helpen.
wie weet kan ik mensen helpen en weet ik ook iets zinnigs te zeggen
waarom heb ik me hier aangemeld:
ik heb een viool gekregen (made in china) die ik ten eerste wil opknappen. heb al een kam gekocht. wordt nog een klus die in de juiste vorm te krijgen. ga er nieuwe snaren opzetten, en wou toch ook een keer kijken van binnen of het bovenblad niet te dik is, en de stapel wel goed staat. ik speel zelf geen viool, maar weet nu wel wat van het instrument.
ik heb zo'n 'viool fret plastic ding' besteld vandaag om eens te kijken of dat werkt voor mij. eigenlijk was ik van plan frets op de viool te zetten, maar dat doe ik liever pas, als ik weet dat het ook werkt .
waar ik al lang van droom, is een kruizing tussen een gitaar en een strijkinstrument.
de Gamba is ontwikkeld uit de gitaar en daaruit is weer de cello ontstaan, las ik.
een ander instrument is de arpeggione. dit is echt een kruizing tussen een gitaar en strijkinstrument.
Ik wil ook iets dergelijks bouwen uiteindelijk. ik heb al wat onderdelen van gitaren en cello, maar nog geen goede klankkast.
dit alles om mijn muziekproducties met gestreken klanken te verrijken!
ik ben nieuw hier. ik ben een muzikant, componist met geluidsstudiootje en
een hele brede interesse wat muziek en instrumenten betreft.
ik heb 7 jaar muziekopleiding HBO gedaan. conservatiorium en muziek technologie.
weet veel van jazz, klassiek, rock tot en met flamenco en salsa.
ik speel gitaar en verschillende andere snaarinstrumenten, een beetje piano.
werk met synthezisers en samplers. ik weet veel van apparatuur en instrumenten. microfoon en opname technieken, enzovoort.
verder bouw ik zelf instrumenten van hout,PVC, metaal en electrionica.
kortom: ik ben een wandelende muziek geluidsfreak!
als je vragen hebt, dan vind ik het altijd leuk om te antwoorden en te helpen.
wie weet kan ik mensen helpen en weet ik ook iets zinnigs te zeggen
waarom heb ik me hier aangemeld:
ik heb een viool gekregen (made in china) die ik ten eerste wil opknappen. heb al een kam gekocht. wordt nog een klus die in de juiste vorm te krijgen. ga er nieuwe snaren opzetten, en wou toch ook een keer kijken van binnen of het bovenblad niet te dik is, en de stapel wel goed staat. ik speel zelf geen viool, maar weet nu wel wat van het instrument.
ik heb zo'n 'viool fret plastic ding' besteld vandaag om eens te kijken of dat werkt voor mij. eigenlijk was ik van plan frets op de viool te zetten, maar dat doe ik liever pas, als ik weet dat het ook werkt .
waar ik al lang van droom, is een kruizing tussen een gitaar en een strijkinstrument.
de Gamba is ontwikkeld uit de gitaar en daaruit is weer de cello ontstaan, las ik.
een ander instrument is de arpeggione. dit is echt een kruizing tussen een gitaar en strijkinstrument.
Ik wil ook iets dergelijks bouwen uiteindelijk. ik heb al wat onderdelen van gitaren en cello, maar nog geen goede klankkast.
dit alles om mijn muziekproducties met gestreken klanken te verrijken!