gevoeligesnaar
Karin
Even uit pure nieuwschierigheid: als de wikkeling wordt vervangen, hoe groot is dan de kans dat het balanspunt wijzigt?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben blij dat ik dit topic heb geopend... Ondanks de 'rare' vraag misschien. Ik vind dit uitermate interessant.
Er is mij 1 ding wat ik me vaker afvraag bij een strijkstok:
Stel je hebt een strijkstok van pernambucco hout en daarnaast een met brasielhout, ze zijn beide identiek gebouwd, zelfde gewicht, etc.
Is het dan het hout dat het verschil maakt of de haren? Want... De haren komen in aanraking met de snaren...?
Even uit pure nieuwschierigheid: als de wikkeling wordt vervangen, hoe groot is dan de kans dat het balanspunt wijzigt?
Slangenhout is goed verkrijgbaar!Om verwarring te voorkomen: slangenhout, ook wel genaamd letterhout (Engels: snakewood, kings' wood) wordt door de Fransen amourette genoemd(.....)
Als de wikkeling wordt aangebracht aan weerszijden van het balanspunt heeft het geen enkel effect op de ligging daarvan. Dat betekent dan dat er evenveel windingen boven als onder het balanspunt zitten zodat het resulterende gewicht dat punt niet verplaatst. Dan maakt het dus niet uit van welk materiaal de wikkeling is. Het totale gewicht van de stok kan echter wel iets toenemen.Even uit pure nieuwschierigheid: als de wikkeling wordt vervangen, hoe groot is dan de kans dat het balanspunt wijzigt?
Om verwarring te voorkomen: slangenhout, ook wel genaamd letterhout (Engels: snakewood, kings' wood) wordt door de Fransen amourette genoemd Het wordt nu veel toegepast voor z.g. barok-stokken..
Dat is niet waar. Snakewood heeft een tijgerpatroon, amourette niet.. als ze het hetzelfde noemen dan is het verkeerd want de twee houtsoorten zijn totaal anders van elkaar
zie ook: http://www.maestronet.com/forum/index.php?/topic/322837-wood-identification/#entry488123
Als dát geen bewijs is......
Een montuur wordt op de strijkstok aangebracht. Een strijkstok kan gemaakt worden van verschillende soorten hout. Dus op die manier is er wel een verband.Ik dacht dat dit topic over een strijkstok montuur ging.![]()
Een viool wordt onder de kin gehouden. Er zijn verschillende soorten kinnen. Op die manier is er wel een verband. Gaan we het dan verder over kinnen hebben ?Een montuur wordt op de strijkstok aangebracht. Een strijkstok kan gemaakt worden van verschillende soorten hout. Dus op die manier is er wel een verband.