Meestal kan ik mijn stok spannen zoals ik wil maar soms gaat er niet meer dan een babyvinger tussen stok en haren. Wat kan het probleem zijn? Op dit moment kan er net een babyvinger tussen dus en ik kan zo echt niet spelen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Deel ze met ons Frits, wie weet kunnen we er nog iets van leren!Ik kan nog wel meer bedenken waaraan het zou kunnen liggen, maar het lijkt dat er naar gekeken moet worden.
Maar dat lijkt mij een andere klacht, aangezien het haar dan in het geheel niet op spanning komt.Een heel simpel geval wanneer je maar draait en draait aan de spanschroef en de stok wil niet spannen. Schroefdraad van de oogbout versleten of daaraan verwant: het schroefdraad van de spanschroef versleten.
kun je de spanschroef draaien wat je wil, maar wordt het haar niet verder gespannen. Het kan dan zijn dat het schroefdraad op de spanschroef voor een deel versleten is. Dan spant het iets en daarna niet meer. Zo zie ik het.Meestal kan ik mijn stok spannen zoals ik wil maar soms gaat er niet meer dan een babyvinger tussen stok en haren. Wat kan het probleem zijn? Op dit moment kan er net een babyvinger tussen dus en ik kan zo echt niet spelen.
In theorie wellicht: in de praktijk draait een slofschroef eigenlijk altijd door omdat het oogboutje is versleten en niet de slofschroef. Dat komt door het zachtere materiaal van het oogboutje (messing) terwijl dat van de slofschroef van staal of rvs is (harder) Een eenmaal kapot oogboutje doet niets meer, met als resultaat een slappe haarbundel.Maar als ik dit lees:
kun je de spanschroef draaien wat je wil, maar wordt het haar niet verder gespannen. Het kan dan zijn dat het schroefdraad op de spanschroef voor een deel versleten is. Dan spant het iets en daarna niet meer. Zo zie ik het.
Helemaal juist! Maar afgaande op de gegeven informatie (zie #1) wordt de stok een ietsje opgespannen. Dat kan alleen maar als het draad in de oogbout nog in tact is. Bij verder opspannen gebeurt er niets en dat kan enkel verklaard worden doordat het draad van de schroef het laat afweten vanaf dat punt.Een eenmaal kapot oogboutje doet niets meer, met als resultaat een slappe haarbundel.
Kan ook het hout van de stok reageren op vocht/droogte?Dankzij het hogedrukgebied denk ik!
Goed buienradar in de gaten houden dus.Dankzij het hogedrukgebied denk ik!