Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat antwoord je dan op zo'n vraag? Want als docent kan ik me toch voorstellen dat die vraag niet voor het eerst gesteld wordt. Je zult daar denk ik toch wel wat over weten? Hoe herken jij (Johan) dan of een kind talent heeft?Sunrise zei:Vaak vragen de ouders van mijn leerlingen me: "heeft mijn kind talent?"
Daarom misschien eens interessant volgend topic te openen:
Wat is talent en hoe herken je het? Kan talent "aangeleerd" worden? Kan het ontwikkeld worden?
Ben benieuwd hoe hierover gedacht wordt.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar je kunt ook muzikaal zijn. Dat is eigenlyk een soort middelweg. Dan kun je wel heel wat bereiken, maar niet zo worden als bijv. Janine Jansen, Sarah Chang en weet ik veel wie..Alexander zei:Een talent is volgens mij een zeer goed ontwikkelde eigenschap, die is aangeboren. Dit talent valt op een gegeven moment op. Een talent moet wel ontwikkeld en gestimuleerd worden, bijvoorbeeld door de ouders, die hun kind op vioolles doen. Een ander aspect is de persoonlijkheid. Het kind moet namelijk onder meer doorzettingsvermogen hebben en een bepaalde intelligentie om bijvoorbeeld noten te kunnen leren lezen.
Boeiende vraag en een boeiend onderwerp!Sunrise zei:Vaak vragen de ouders van mijn leerlingen me: "heeft mijn kind talent?"
Dat is een hele mooieSunrise zei:Dank je, Frits, voor het compliment.
Jazeker, ouders hebben graag dat hun kinderen talentvol zijn.
Toen ooit aan David Oistrakh de vraag gesteld werd: is het waar dat er in Rusland zoveel "wonderkinderen" zijn antwoordde hij: "We hebben wel heel wat talent en er wordt zeer degelijk mee gewerkt. Maar, eerlijk gezegd, een wonderkind ben ik nog nooit tegengekomen. Maar ik heb wél heel wat vaders van wonderkinderen ontmoet...!
Johan