dat kan goed kloppen, want als dit een kopie moet zijn van de 'Kochinski' dan lijken alleen de f-gaten er op, de rest is een eigen model en als kopie niet best.remi zei:Gek hoor,
Maar volgens mij bouwt Arjen voornamelijk barokviolen (oude molstraat, schuin tegen over de kroeg, @den haag).
Remi
Ik heb een afbeelding in z/w van de 'Kochanski' even opgezocht in een boekwerk over de Guarneri-familie: op bladzijde 106 uit "The Violin-makers of the Guarneri family (1626-1762)" staat een afbeelding van de originele Kochinski. Als ik die vergelijk met de kopie(?) van Arjaan, is er eigenlijk geen gelijkenis.
Dat is ook het gevaar wat ik elders op dit forum noemde bij het nabouwen van een bepaald instrument uit een bepaald jaar: je moet het goed doen anders is het geen kopie meer. Daarom kun je beter een model nabouwen i.p.v. een instrument!
Is het een ramp dat het geen exacte kopie is?
Och, eigenlijk niet, maar je moet het geen kopie noemen, dat scheelt een hoop gezeur. Als het instrument een mooie klank heeft is er verder niets aan de hand. Je moet er alleen nog een koper voor vinden.
Frits