Elman
♫ ♪
In de Naxos vioolserie van de 19e eeuw wordt het nodige gespeeld door de violise Tianwa Yang. Ik zag dat ze onder andere de complete werken van Sarasate (voor viool/orkest en viool/piano) heeft opgenomen. Ik begon met de Zigeunerweisen. Verwachtte er eerlijk gezegd niet heel veel van, want de uitvoering van Francescatti is voor mij de maatstaf. Maar... die doorstond ze glansrijk. Een perfecte uitvoering zowel muzikaal als technisch. Dus ik zoeken wie zij eigenlijk is. Blijkt een grote internationel naam te hebben en haar opname van de integrale Sarasate wordt internationaal geroemd.
Gramophone: Yang is splendidly equipped as a Sarasate violinist, with her clear tone, pure intonation, impressive dexterity and light touch.
Yang is voor mij een grotere ontdekking dat al het jonge, nieuwe talent waar hoog van opgegeven wordt.
Krijg vandaag in de nieuwsbrief van Naxos het bericht dat er een nieuwe cd verschenen is van haar: werken voor viool en orkest van Saint-Saens.
Gramophone: Yang is splendidly equipped as a Sarasate violinist, with her clear tone, pure intonation, impressive dexterity and light touch.
Yang is voor mij een grotere ontdekking dat al het jonge, nieuwe talent waar hoog van opgegeven wordt.
Krijg vandaag in de nieuwsbrief van Naxos het bericht dat er een nieuwe cd verschenen is van haar: werken voor viool en orkest van Saint-Saens.
Laatst bewerkt: