Satch
♫
Ik weet niet of Ray Chen hier erg gekend is maar hij is een af en toe wat arrogante violist die o.a. de Yehudi Menuhin competitie won en ondertussen als solist al in heel wat symphonische orkesten speelde. Verder heeft hij een youtube en discord kanaal en verschijnt hij regelmatig mee in de fimpjes van 2setviolin. Recent heeft hij echter een app uitgebracht bedoeld om een digitale gemeenschap op te bouwen rond het bespelen van instrumenten (met nadruk op viool) waarbij hij hoopt om mensen te motiveren om door te zetten met het spelen van een instrument. Het concept is op zich best wel interessant, als je een account aanmaakt wordt je aangemoedigd om tijdens je oefensessies de app in te schakelen zodat andere mensen kunnen meeluisteren, je krijgt dan een avatar te zien en niet de echte persoon en mensen kunnen vervolgens tips geven of een conversatie starten over je oefenmethodes of andere interessante zaken. hiermee hoopt Ray voor een deel een open discussie te krijgen, mensen de mogelijkheid te geven om anoniem voor anderen te spelen en tips te ontvangen van mensen over de hele wereld. Verder kan je de app zo instellen dat hij je een herinnering stuurt om te oefenen en zijn er verschillende discussiegroepen te vinden.
De app is geheel gratis en wordt door Ray zelf gefinancierd. Op zich vind ik het best een mooi initiatief maar ik ben benieuwd of deze voldoende mensen zal aantrekken om aan het doel te voldoen.
Hierbij het presentatiefilmpje van Ray voor de app:
Het is een livestream dus best even ver genoeg voortspoelen zodat je geen half uur naar het infoscherm moet kijken
.
https://www.youtube.com/live/AmLm3i3nrho?feature=share
De app is geheel gratis en wordt door Ray zelf gefinancierd. Op zich vind ik het best een mooi initiatief maar ik ben benieuwd of deze voldoende mensen zal aantrekken om aan het doel te voldoen.
Hierbij het presentatiefilmpje van Ray voor de app:
Het is een livestream dus best even ver genoeg voortspoelen zodat je geen half uur naar het infoscherm moet kijken
https://www.youtube.com/live/AmLm3i3nrho?feature=share