Mooi
!
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is optisch bedrogOosterhof Vioolbouw zei:Het lijkt alsof deze foto's verticaal zijn ingedrukt.
Heb je wat gedaan met het formaat? Vooral de krul ziet er 'vreemd' uit.
Gefeliciteerd, ziet er mooi uit. Wat voor soort geluid heeft de viool?chrish zei:Sinds vandaag bespeel ik deze guarneri. Foto's zijn met mobiel gemaakt, zal volgende week wat knappe foto's maken.
ik zou verwachten dat het een kopie 1733 Guarneri Del Gesu (Kreisler) is.liuwe zei:Welke Guarneri? Het lijkt me een Guiseppe Antonio-model, uit zijn middenperiode, rond 1730, althans aan de f-gaten te zien. Of is het een Guiseppe Giovanni?
je hebt helemaal gelijk, het is GiuseppeCarl zei:Mijn punt was meer dat een Italiaan "Guiseppe" zal uitspreken (àls-ie al een poging waagt tenminste) ongeveer als "Goeiíeseppe" , en wij Hollanders er zoiets lelijks als "Gwieseppe" van maken, terwijl het meer dient te klinken als "Dzjoeseppe" en je het zó schrijft; Giuseppe.
Misschien erg pietluttig, maar het wordt zó vaak verhaspeld dat ik het niet na kon laten hier even op te wijzen.
is dat ook de klankkleur die je wilde hebben?chrish zei:Ik ben slecht in het omschrijven van klanken.... lage noten zijn aggressief, hoge noten zijn zoetig.
Veel, zo niet het meeste, van wat je hier toekent aan de eigenschappen van een top instrument is toe te schrijven aan een goede streektechniek van de bespeler. Dat verandert niet door op een goed instrument te spelen. Voorbeelden hiervan te over in de diverse uitvoeringen van caprice No. 5 van Paganini zoals die heel gemakkelijk is op te sporen via YouTube. De solisten spelen op oude Italiaanse meesters maar het stikt in sommige gevallen van de bijgeluiden: streektechniek!chrish zei:Elke noot die je aanstrijkt in een passage moet je gemakkelijk kunnen onderscheiden van de vorige en volgende noot.
Is dit niet het intrappen van een open deur? Geldt dit ook niet voor élke viool?chrish zei:Wat ik vooral belangrijk vind in een viool is hoe de viool aanstrijkt, vooral bij een nieuwe viool is dat erg belangrijk omdat dat de enigste eigenschap is die niet met leeftijd veranderd. Elke noot die je aanstrijkt in een passage moet je gemakkelijk kunnen onderscheiden van de vorige en volgende noot.