Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar dit zijn toch wel kostbare instrumenten, een Mazzotti kost al snel 6 a 7K.chrish zei:Hmm geen idee, deze is in ieder geval door hem zelf gemaakt, heb meerdere foto's van de bouw en ook brandmerk van hem staat in de boven/onder bladen. Maar ik weet dat er weleens gesjoemeld wordt, ook door bouwers zelf maar Matteo staat zelf ook op exhibities met zijn creaties, dan lijkt het me sterk dat hij ze zelf niet bouwt.
Matteo Mazzotti is inderdaad de bouwer.
Hieruit zou je dan kunnen concluderen dat Besseling "duur" zou zijn vergeleken bij andere bouwers, want aan eerder genoemde prijzen hierboven kom ik 6 à 7K tegen; ik weet niet waar die "K" voor staat, maar het zal waarschijnlijk gaan om iets van een duizendtal neem ik aan. En Besseling zou dan het dubbele daarvan vragen ? Misschien voor een bepaald instrument waar hij bijzondere aandacht, tijd en vernuft aan heeft geschonken, maar je kunt ook een instrument door hem laten bouwen vanaf zo'n 8.500 à 9.000 euro's. Dus vergeleken met wat sommige andere bouwers durven te vragen, valt dat nog wel mee.chrish zei:Enigste die ik interessant vind in Nederland is Matthieu Besseling, maar dan betaal je het dubbele van eerder genoemde prijzen...liuwe zei:Elke goede vioolbouwer kan een Strad maken. Strads worden zwaar overschat vanwege de financiële belangen. Maar was er geen bekwame vioolbouwer in Nederland? Op de website van de NGV komen toch heel bekwame lieden voor? Zie het boek "400 Jaar vioolbouwkunst in Nederland"! :|
Kan ik hier uit concluderen dat je de viool niet rechtstreeks van Matteo Mazzotti zelf hebt verkregen?chrish zei:Brandstempels op voor en achterblad maar dat kan allemaal nagemaakt worden als de viool ongelakt en in 3 delen besteld wordt. Morgen zal hij foto's van het bouwproces sturen. Mazzotti is in de leer geweest bij Massimo Negroni en dat is niet zomaar een naam... Ik kon de viool omruilen met een andere die nu in bruikleen is bij een italiaanse violist, met klassieke lak, ben benieuwd naar de foto's... of anders viool terug, geen man overboord.