Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Flix schreef op 01/04/2005:
Mijn lijstje:
1. Alban Berg
2. Bela Bartok (nr. 2)
3. Ligeti
Van jouw rijtje ken ik alleen die van Mozart. Toevallig heb ik vanochtend nog zijn Vierde beluisterd. Wat een heerlijke muziek is het toch. (s)Christoff schreef op 01/04/2005:
- De vioolconcerten van Mozart
- Vioolconcerten 1,2,4 van Paganini
- nr 3 van Sains-Saens
Flix schreef op 01/04/2005:
Van jouw rijtje ken ik alleen die van Mozart. Toevallig heb ik vanochtend nog zijn Vierde beluisterd. Wat een heerlijke muziek is het toch. (s)Christoff schreef op 01/04/2005:
- De vioolconcerten van Mozart
- Vioolconcerten 1,2,4 van Paganini
- nr 3 van Sains-Saens
Ik heb precies hetzelfde met Beethoven. Ik ben stapelgek op de man, maar ik ben niet zo gecharmeerd van zijn Vioolconcert. Ook de versie van Pletnev, waarbij de viool is vervangen door een clarinet, heeft mijn oordeel niet kunnen beinvloeden. En de vioolsonates zijn inderdaad schitterend.Het vioolconcert Beethoven ben ik dan bijv ook niet zo weg van (gek genoeg wel Beethoven fan) omdat ik het zo gekunsteld vind klinken voor viool. Z'n vioolsonates behoren echter weer tot mn favoriete vioolmuziek. Die muziek klopt gewoon.
Bedankt voor de tip! Ik zal zeker eens gaan luisteren.Een vioolconcert van Paganini kan ik je zéker aanraden. Bij voorkeur met Accardo of Perlman!!!.
cecilia schreef op 09/03/2006:
1 Bach, vioolconcert in D mineur BWV 1052
2 Mozart, vioolconcert no. 3, KV 216
3 Beethoven, vioolconcert in D, Op.61
"Na de stilte komt muziek het dichtst bij het verwoorden van het onuitsprekelijke."
Aldous Huxley
En tot slot nog een opmerking over de top drie favoriete vioolconcerten:
het blijkt dat sommigen langs 'slinkse weg' proberen méér dan drie op te geven door diverse malen verschillende lijstjes (van drie) te ventileren. Leuk bedacht natuurlijk, maar valt buiten mededinging wegens vals spel, zodat de commissie ( (g) ) overweegt tot diskwalificatie. (c)
Nou, ik vind dat mijn 2 lijstjes toch niet erg voorspelbaar zijn. (s)Hopf schreef op 13/03/2006:
En over 'nieuwe muziek' gesproken, het valt me op dat de meeste lijstjes wel een beetje voorspelbaar zijn.