Ten gevolge van het overlijden van mijn vader vorig jaar (2015) ben ik in het bezit gekomen van 2 violen en 2 strijkstokken. Ikzelf speel geen viool en heb er ook totaal geen verstand van. De violen en strijkstokken die nu in mijn bezit zijn wil ik daarom verkopen. Maar hoe en waar kan ik dat het beste doen?
Mijn voorkeur gaat uit naar het verkopen aan een winkel of vioolbouwer. Dit omdat ik er niets voor voel dat ' jan en alleman' aan mijn deur staat en op de violen wil spelen (begrijpelijk) met het risico dat ze daardoor beschadigd raken. Daarnaast weet ik ook totaal niet welke prijsstelling bij deze violen en strijkstokken hoort.
Wie kan en wil me helpen en/of informeren welke weg ik in deze het beste kan bewandelen.
Het gaat om de volgende violen:
- Kurt Wunderlich Maker Detroit 1967
- Staatliche Fachschule für Geigenbau. Mittenwald 1998/4152
Wat de strijkstokken betreft. Een van de strijkstokken heeft een ivoren slof, de ander een zilveren.
Alvast mijn grote dank voor de hulp.
vr. groet L. vd Heijden
Mijn voorkeur gaat uit naar het verkopen aan een winkel of vioolbouwer. Dit omdat ik er niets voor voel dat ' jan en alleman' aan mijn deur staat en op de violen wil spelen (begrijpelijk) met het risico dat ze daardoor beschadigd raken. Daarnaast weet ik ook totaal niet welke prijsstelling bij deze violen en strijkstokken hoort.
Wie kan en wil me helpen en/of informeren welke weg ik in deze het beste kan bewandelen.
Het gaat om de volgende violen:
- Kurt Wunderlich Maker Detroit 1967
- Staatliche Fachschule für Geigenbau. Mittenwald 1998/4152
Wat de strijkstokken betreft. Een van de strijkstokken heeft een ivoren slof, de ander een zilveren.
Alvast mijn grote dank voor de hulp.
vr. groet L. vd Heijden