Marcelita
|♫♫|♫♫|♫♫|
Wat ik van je lees over dit instrument kan duiden op een heel aardige cello en misschien iets meer dan vakantie- en oefencello. (Maar anderzijds klinken de naamgevingen ook grappig en als koosnaampjes).
Het is mij gelukt om een cello te pakken te krijgen voor een prettig prijsje dat heel fijn speelt en klinkt. Eigenlijk verdient zo'n cello dan meer dan zo'n deeltijd bijrolletje onder koosnaampjes en ook nog eens onder niet zo ideale omstandigheden. Zou ik echter een cello hebben genomen uit het "sigarenkistenregiment" , dan was ik ook vast niet blij geweest en was het instrument zeker niet geschikt om nog eens met wat plaatselijke kennissen muzikaal iets leuks te doen.
Verder las ik in #52 over een barst onder het staartstuk. Als je wilt voorkomen dat die ooit gaat verder 'lopen' zou ik er eens naar laten kijken. Misschien is er heel eenvoudig wat lijm tussen te krijgen en dan is het weer gefixeerd.
Dat is wel een idee. Als op zo'n manier een scheur te stoppen is...
Maar door dat vilten hoesje en als je dan ook nog het rubberen dopje van de pin haalt, blijft de pin toch op z'n plek.De afbeelding van de riem in #53 heeft dus eigenlijk te grote gaten!
Dus een zelfde soort riem maar dan gaten erin die alleen de punt van de pin toelaten zou mogelijk optimaal zijn?
Anders was een riem met kleinere gaten idd beter geweest. Maar deze riem lag dus in zo'n bak met goedkoop graaispul en als je daar als Hollandse langs loopt..