Deze dame speelt viool met een hoop vibrato en da's best moeilijk. Maar ze heeft denk ik eerst viool leren spelen en toen ze dat een beetje kon, kwam haar docent(e) er achter dat ze nog vibrato moest leren. Mwha, da's zo gepiept! Luister zelf:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee, dat lijkt me niet. Als je via YouTube zoekt op Anna Karkowska kom je nog veel meer stukken tegen waarin ze speelt met hetzelfde soort vibrato. Ze kan niet anders! Kun je nagaan wat er van komt als je 't verkeerd aanleert.Is dit een grap?
Maar fijn dat op dit forum zulke virtuozen zijn!
Een vioolvirtuoos ben ik niet, maar we mogen toch onze mening geven? Zo'n vibrato vind ik super slecht klinken, en blijkbaar ben ik niet alleen
In het laatste dat ze speelt gaat die vibrate zelfs ten koste van de intonatie...
Dan ben ik wat fijngevoeliger voor bepaalde opmerkingen in eerdere posts. Maar daar gaat het verder niet over, dus terug naar het onderwerp.Ik heb niet de indruk dat we die violiste "kraken", ...
Een van de belangrijkste lessen die ik ooit kreeg was om te vertrouwen op wat ik echt hoor, ik plaats van aan te nemen wat ik geacht word te horen. Ze mag 100 geweldige recensies hebben, dit kan ik met de beste wil van de wereld nog niet mooi vinden. Luister eens naar Carmen, vanaf 2:25 daar kreeg ik echt de slappe lach van. Klinkt als een zwaar sentimentele Roma-violist die veel te diep in het glaasje heeft gekeken. Het deed me denken aan het Sauerkrautorkest van vroeger (aals ik de naam nog goed heb) die persiflages bracht op klassieke topstukken Zo rond 1970. Als kind moest ik daar al vreselijk om lachen.http://www.annakarkowska.com/2c.html
Ik ga die knuppel gooien: hoe kan het dat hier mensen haar dit nog kunnen vertellen en leren (blijkbaar) hoe ze haar techniek kan verbeteren? Ze heeft op verschillende plaatsen gestudeerd. Zelf zou ik willen dat ik zo kon spelen als zij! Maar fijn dat op dit forum zulke virtuozen zijn! Ik zit met smacht te wachten op de eerste cd.