Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In principe is elk type vibrato in essentie een vingervibrato. De bovenste kootjes van je vingers zijn bij elk type vibrato belangrijke scharnierpunten. Je vingertoppen moeten zo flexibel (ontspannen) zijn dat ze totaal geen tegendruk geven bij een beweging van je hand.Uitgaande van de vingervibrato:
Corne schreef op 01/01/2007:
Hoi,
Kijk ook eens op:
http://www.wps.pwp.blueyonder.co.uk/vibrato.htm
TIs wel engels, maar dat geeft hoop ik niet.
Aan de gif files kun je al een hoop techniek zien.
Suk6
Corne
Dat ben ik niet met je eens, tenzij je hiermee bedoelt dat voor iedere vibrato een of meer vingers (bij dubbelgrepen) nodig is, maar dat lijkt me triviaal.Uitgaande van de vingervibrato:
In principe is elk type vibrato in essentie een vingervibrato. De bovenste kootjes van je vingers zijn bij elk type vibrato belangrijke scharnierpunten. Je vingertoppen moeten zo flexibel (ontspannen) zijn dat ze totaal geen tegendruk geven bij een beweging van je hand.
Oosterhof Vioolbouw schreef op 10/01/2007:
Dat de bovenste vingerkootjes scharnierpunten zouden zijn, doet zich alleen voor bij het vingervibrato, bij de andere vibrato's rolt het onderliggende 'vlees' van de vingertop, heen en weer over de snaar, waardoor die een ietsje langer dan wel korter wordt, hetgeen resulteert in een frequentieverandering, beter bekend als: vibrato. De snelheid van bewegen is een extra dimensie om aan de expressie bij te dragen.