violisten cellisten gezocht in de Betuwe

Gezocht: violisten en cellisten voor kamermuziek in de Betuwe of waar ik eventueel kan aansluiten

Ik ben een ervaren amateurvioliste met ongeveer vijftien jaar speelervaring (niet aaneengesloten) en ben op zoek naar medemusici om een kamermuziekensemble te vormen.Ik sta open voor het spelen in een strijktrio of strijkkwartet, met als doel samen mooie muziek te maken, repertoire op te bouwen en muzikaal van elkaar te leren.

Ik volg momenteel vioolles en zou dit graag combineren met regelmatig samenspelen in de regio Betuwe.

Hoi Roos,

Het is niet helemaal regio Betuwe, maar ik speel in Rosmalen bij Filharmonisch Orkest 's Hertogenbosch (FOH) in het hoofdorkest en bij Preludio. Hier spelen ook mensen uit bijv. Tiel. Beide orkesten horen bij FOH en hebben plek voor nieuwe violisten.

Preludio is opgericht voor mensen die nog minder orkestervaring hebben en bijv. op volwassen leeftijd zijn begonnen of die het een stapje rustiger aan willen doen dan bij het hoofdorkest, waar het niveau hoger is en de nieuwe stukken elkaar sneller opvolgen. Op de concerten van Preludio worden er naast de stukken van het hele orkest ook vaak stukken van groepjes orkestleden uitgevoerd, die samen kamermuziek spelen. Het is een leuk en gezellig orkest, waar je makkelijk mensen vindt om ook buiten de repetities samen kamermuziek mee te spelen.

Preludio repeteert om de week op vrijdagavond, het hoofdorkest wekelijks op donderdagavond, allebei in Woonzorgcentrum Mariaoord in Rosmalen, vlakbij afslag Kruisstraat, dus vanuit de Betuwe nog voor Rosmalen.

Mocht je meer willen weten, dan kun je me mailen via het strijkersforum of naar voorzitter@fohsite.nl.

Groetjes,
Monique

Terug
Naar boven