Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In die context zou ik willen zeggen: goede wijn behoeft geen krans!Aha, die reclame ken ik van in de Strad!
Als je over een budget van max 500 euro beschikt en graag een viool wil kopen, wat raden jullie dan aan?
Een studieviool bij bv Pro Arte kopen? Of een duurdere chinees (wellicht niet?)? Of kan je daar alleen rommel voor krijgen?
Ik had een Scott Cao die snel was gebouwd denk ik. Want de versterkingsranden waren niet ingebracht in de hoekblokjes maar liepen er gewoon overheen. Doen de bouwers in China wel vaker, zag ook laatst een filmpje waar de meisjes in hoog tempo de versterkingsranden er overheen plakten. Heb daarna ook geen hoge pet op van de Scott Cao. Maar misschien ten onrechte.Vermoedelijk is de Pro Arte student outfit van bijna 500 euro ook Chinees en dat geldt eigenlijk voor al dit soort setjes, ook van Scott Cao. Is overigens niets mis mee mits goed afgesteld.
Ten onrechte: het zijn prima budget-instrumenten. De koffers waar de goedkoopste Scott Cao instrumenten in worden geleverd zijn helaas niet best: dat geldt ook een beetje voor de stokken, maar de instrumenten zijn na het aanpassen van de stapel, het vervangen van de snaren en (meestal) het bijwerken van de toets heel geschikt voor beginners. Overigens is er een tendens om ook de goedkopere instrumenten weer in Europa, zelfs in Duitsland te bouwen. Voor 500 lukt dat nog niet!
Blijkbaar klinken de Scotts in een bepaalde serie allemaal hetzelfde en dat geeft toch te denken.
Bij mijn weten zou iedere viool anders van klank moeten zijn.
Als ik op zoek zou zijn naar een ander instrument, zou ik zo veel mogelijk instrumenten bespelen en uitproberen. Daarmee net zo lang doorgaan tot je er een hebt gevonden die het te besteden bedrag niet te boven gaat en aan de klank voldoet.
Merken en typen zeggen eigenlijk niets.
Ik heb twee Tsjechische violen. Ze klinken ongeveer hetzelfde. Ze hebben een heldere wat harde klank. Waren bij aankoop goed afgesteld. Goede snaren en goed passende kam. Zijn gewoon mooie violen, prijs rond 450 euro, zonder strijkstok en koffer.
Tja, wat is uitstekend?Die viool gisteren van je klonk uitstekend!![]()
Over de violen gebouwd in Luby (Tjechië) bij Akord Kvint is elders op SF wel eens het een en ander vermeld.Perenelle zei:....of met een Tsjechisch setje, gebouwd in Akord Kvint?
Tja, wat is uitstekend?