Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je kan op elke leeftijd leren vioolspelen met de juiste docent en motivatie.Haestro zei:Hallo, ik ben van plan op Mijn 18e of 19e, viool te leren spelen, nou vraag ik mij af, of ik dan de viool nog echt volledig kan gaan beheersen, zo nee, wat is dan wel een geschikte leeftijd om te beginnen. En ik heb geen enkel ervaring nee.
Het is de fout van je ouders, die hadden je op 4 jarige leeftijd met een viool moeten opsluiten in de kelder en 12 uur per dag moeten laten oefenen. Dan was je nu Paganini geweestHaestro zei:Ik ben sowieso al van plan om muziek te leren lezen, dat doe ik uiteraard eerst, maar 10 jaar is wel erg veel, dat had ik wel verwacht voor de viool. In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe, ik trek er mijn lessen uit. En met beheersen bedoel ik dat je bijvoorbeeld de vier jaargetijden kan spelen, dit zijn vrij complexe stukken. En ik ben niet van plan de top te bereiken, ik wil het simpelweg als hobby voor mezelf houden, ik zit toch op VWO dus ik wil met een universitaire opleiding brood op de plank krijgen. Ik volg mijn thread op de voet.
ik bedoel dat je niet moet proberen jezelf het vioolspelen aan te leren want dan leer je het verkeerd aan. Je kan wel alvast wat muziektheorie doornemen maar de praktijk is de beste leermeester, gewoon tijdens de vioolles. Is echt geen probleem.Haestro zei:... ik denk dat ik mijzelf ook een klein beetje kan aanleren hoe die bladmuziek in elkaar steekt, ik wou dat ik er een mooi spreekwoord voor had, maar beter iets dan niets. Ik denk niet dat het afleren van fouten heel moeilijk is.
Het afleren van fouten kost juist meer tijd dan iets goed aanleren! Ik geef al jaren zeilles, en mensen een gewoonte afleren kost me veel tijd, omdat het nieuwe erin moet slijten en de oude reflex (wat inmiddels onbewust gaat) eruit moet. Voor vioolspelen lijkt mij dat dat ook geldt, als je het over het motorische gedeelte hebt. Dus niet te veel vooruit willen lopen.Haestro zei:Hartelijk bedankt voor deze positieve feedback van iedereen. En ik was eigenlijk ook al van plan om van de leerweg zelf ook te genieten, ik wil niet dat het een obsessie wordt. En over het muziek lezen, ik was van plan dat te leren omdat ik geen lastpak wil zijn, dat kan overdreven zijn maar kan een obstakel zijn tijdens de lessen, had ik begrepen. maar ik denk dat ik mijzelf ook een klein beetje kan aanler hoe die bladmuziek in elkaar steekt, ik wou dat ik er een mooi spreekwoord voor had, maar beter iets dan niets. Ik denk niet dat het afleren van fouten heel moeilijk is.
en dat onder het genot van een vioolconcert?Geert zei:Volgens Wikipedia:
Lapsang souchong (正山小种 of 烟小种) is een zwarte theesoort uit China.
Lapsang souchong komt oorspronkelijk uit de provincie Fujian. Na oxidatie wordt deze thee in bamboemanden gedroogd boven brandend naald- of cypressenhout. Hierbij wordt een sterke rooksmaak ontwikkeld.
Een legende verhaalt dat deze manier om thee te prepareren bij toeval is ontdekt. Tijdens de Qing-dynastie hield een legereenheid een kampement in een theefabriek. Nadat de soldaten eindelijk waren vertrokken realiseerden de theefabriekarbeiders zich dat ze te weinig tijd hadden om de thee op de gebruikelijke wijze te drogen en daarom droogden ze de thee boven het vuur. De nieuwe smaak was een sensatie.
Deze thee is zeer sterk van smaak, velen vinden dat deze thee het beste tijdens winteravonden kan worden gedronken of gecombineerd met zout of sterk gekruid eten of sterk smakende kaassoorten of gecombineerd met het drinken van single malt whisky.
Nee, andersom: een vioolconcert onder het genot van een kop thee! Dat laatste zou jou moeten aanspreken, gezien je gebruikersnaam.koffienee1 zei:en dat onder het genot van een vioolconcert?