Tobias †
|♫♫|♫
Mijn tante Truus zal aan haar zoon Piet vragen of die er zijn licht over wil laten schijnen, komt goed.Misschien moeten we dan eens neef Piet uit Haarlem vragen?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn tante Truus zal aan haar zoon Piet vragen of die er zijn licht over wil laten schijnen, komt goed.Misschien moeten we dan eens neef Piet uit Haarlem vragen?
Je moet een interessant onderwerp niet met zo'n opmerking "doodslaan". Maak aan geïnteresseerden maar eens duidelijk hoe je van een bovenblad zou kunnen vaststellen of het uit 1721 is! Dat is volgens mij helemaal niet mogelijk. Een los bovenblad kun je niet dateren, hooguit kun je vaststellen uit welke tijd het hout stamt. Hoe kun je trouwens zien of een bovenblad niet bij een bepaald instrument hoort? Aan de lak? Aan de vorm?Misschien moeten we dan eens neef Piet uit Haarlem vragen?
Je mist de achtergrondinformatie. Neef Piet is niet zomaar uit de lucht komen vallen, maar refereert aan een ander onderwerp waarbij Piet de expertise ten toon spreidt onderscheid te kunnen maken tussen een Chinese viool en een Tsjechische. Als je die link mist, ontgaat je het een en ander.Liuwe zei:Je moet een interessant onderwerp niet met zo'n opmerking "doodslaan"
Het dateren gaat -zoals eerder opgevoerd- met dendrochronologie. Maar je hebt gelijk dat zoiets niets zegt over wannéér dat bovenblad werd gebruikt en samengevoegd met het instrument.Hoe wil jij een los bovenblad dateren? Waar heb je dán houvast aan?
Er zijn genoeg conaisseurs die dat heel goed kunnen!(.....)En waar herken je dan een echt Stradivaribovenblad aan?
Gisteren zag ik in Podium dat de Stradivarius van Janine Jansen voor een jaar gebruikt gaat worden door Roseanne Philippens. Ik vraag me nu af waar Janine Jansen nu op zal gaan spelen. Bestaan er violen die gelijkwaardig zijn?