Het wonderlijke aan de informatie vind ik, dat de homepage op zijn website aangeeft dat hij zich in Alkmaar heeft gevestigd, maar de informatie zoals aangeleverd door Remi zegt ons, dat de man (met zijn Carmen?) in Hilversum woont. Ik houd het er maar op dat zijn website nog niet is aangepast.
Wat mij toch wel erg aanspreekt in dit verhaal is dat de man een uitstekend violist is en op zijn zelfgebouwde instrument speelt. Een combinatie die uitblinkt door een soort synergisme, waar ieder gewenst aspect van de klank zich mogelijk laat vertalen in de bouw of constructie.
Je leest wel eens van personen die best wel een viool kunnen bouwen maar er niet op kunnen spelen, een situatie die mij absoluut niet aanspreekt omdat je dan nooit je creatie kunt beoordelen en je altijd afhankelijk bent van anderen. Ik heb dat zelf aan den lijve ondervonden toen ik mijn zelfgebouwde akoestische gitaren heb laten beoordelen door mijn zwager, die dat instrument wèl beheerst (ik dus niet) en niet schroomt met te noemen wat beter zou kunnen.