gevoeligesnaar
Karin
Voor mijn cello heb ik een voormalig slaapkamertje geconfisqueerd, waar de temperatuur behoorlijk constant is. Het raam staat altijd op een kiertje en de zon kan mijn cello niet bereiken. ´s Zomers komt de temperatuur in deze kamer eigenlijk nooit boven de 23 graden uit en ´s winters blijft het minimaal een graad of 18, ondanks dat op de bovenverdieping nooit radiatoren aanstaan (beneden hebben we vloerverwarming). Hij staat daar altijd op een standaard, en gaat alleen in de hoes als ik naar les ga.
Nu is ons huis een behoorlijk nieuw huis, zonder vochtproblemen maar ik heb er toch maar een hygrometertje neergezet. En wat blijkt? de vochtigheid loopt regelmatig op tot 70% . Zal wel komen door het buiïge weer van de laatste dagen. Maar ik meen dat ideaal tussen de 50% en 60% is, klopt dat?
Moet ik ook wat aan die vochtigheid doen? En hoe dan?
Nu is ons huis een behoorlijk nieuw huis, zonder vochtproblemen maar ik heb er toch maar een hygrometertje neergezet. En wat blijkt? de vochtigheid loopt regelmatig op tot 70% . Zal wel komen door het buiïge weer van de laatste dagen. Maar ik meen dat ideaal tussen de 50% en 60% is, klopt dat?
Moet ik ook wat aan die vochtigheid doen? En hoe dan?