Dag Tobias, aangenaam ;-) Ik heb natuurlijk geen idee hoelang jij al bezig bent en of je nu overdrijft of niet , maar dankjewel voor je compliment.
Let wel. Ik geef toe dat ik :
1) een goede werk - privébalans heb zonder overuren, ik werk nu ook van huis , dus tijdens mijn pauzes speel ik viool
2) heel veel vrije tijd heb , altijd vrij in het weekend en elke feestdag
3) enkel mezelf en mijn hond heb om voor te zorgen
4) zo iemand ben die weigert zelf te koken of van die onzin als te strijken en veel huishoudtijd win zo
5) zeer vaak die viool vast heb (echt zeer vaak)
6) mezelf meermaals film en dat bekijk en weer wis en daar mezelf mee verbeter (vooral zoeken naar een mooie houding en letten op vingers en strijken doe ik dan)
7) zelf wel verrast ben hoe het vooruit gaat, toch sneller dan ik gedacht had, men had mij altijd zo een beeld meegegeven van 'viool, dat is aartsmoeilijk, je moet er bijna een genie voor zijn' - reden waarom ik er nooit eerder aan gedacht heb eraan te beginnen. Er hing zo een aura van onbereikbaarheid rond.
8) dankzij het forum een goede start heb gehad met een zeer goede studieviool, dat doet volgens mee echt wel veel.
Ik denk dat je op vele niveaus al plezier kan hebben aan vioolspelen, gewoon beginnertje zijn vind ik voorlopig dik oké. Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben gewoon een heel FANATIEK beginnertje denk ik.
Zoals in alles zeer gedreven en gepassioneerd