Als ik in de gelegenheid ben kijk ik wel eens rond op de vrijmarkt om te zien of er nog een redelijk viooltje op een kleedje ligt. Je weet het immers maar nooit? De meeste violen die ik dan tegen kom zijn van de bekende kwaliteit: nauwelijks of niet bespeelbaar. Hetgeen meteen de reden zal zijn dat ze op het kleed liggen. Maar het schijnt voor te komen dat er een heel enkele keer iets bijzonders te koop is:
Het filmpje toont Tata Mirando die een viool kocht voor een prikkie en er zelfs een certificaat van echtheid bij kreeg. Nu is natuurlijk de vraag of dat certificaat bij het instrument hoort. Maar je kunt dus wat geluk hebben.
Mocht het iemand zijn over komen, dan is dat een goed verhaal natuurlijk om te plaatsen.
Het filmpje toont Tata Mirando die een viool kocht voor een prikkie en er zelfs een certificaat van echtheid bij kreeg. Nu is natuurlijk de vraag of dat certificaat bij het instrument hoort. Maar je kunt dus wat geluk hebben.
Mocht het iemand zijn over komen, dan is dat een goed verhaal natuurlijk om te plaatsen.