Bedankt voor al jullie reacties! Ik had niet door dat er inmiddels al zoveel reacties waren op mijn vraag. Moet dus nog even wennen aan dit forum. Maar ik waardeer alle adviezen zeer! Zijn er echter nu ook aan te raden strijkstokken die onder de 200 euro zijn die de moeite waard zijn om uit te proberen en goed kunnen klinken en voelen? Als ik nl. zo lees dan moet je minimaal 200 a 300 euro rekenen voor een strijkstok. Daar schrik ik wel van als nieuweling in de vioolwereld. De strijkstok van de foto bijlage die ik op het oog heb, heeft volgens mij ook een te rechte boog, althans op de foto, Klopt dat? Ik begrijp dat naar een vioolbouwer gaan de beste keus is, maar die hebben alleen maar dure strijkstokken, althans minimaal rond 300 euro en ik wilde uitzoeken of er nog goedkopere mogelijkheden zijn die toch tot redelijke resultaten leiden. Maar misschien ontkom ik er niet aan om ook als beginneling nog een flinke investering te doen in de stok. Ik heb nu een oude duitse viool gekocht voor 250 euro, waarvan mijn muziekleraar en de vioolbouwer het wel een hele mooie viool en goede koop vonden. Hij is nu opgeknapt/optimaal gemaakt voor 300 euro wat het wel zeker waard zou zijn. Echter nu ook nog een paar honderd euro voor een vioolstok erbij optellen is wel een hoop geld in één keer en even slikken.
Maar, ik heb in het vioolspelen wel een nieuwe passie ontdekt, ik oefen dagelijks moeiteloos uren zonder genoeg van te krijgen, en tja dan zijn de bijkomende kosten wel beter te behappen.