Maar rise heeft te maken met een te schelle E en als de stapel dan weer dichter bij de kamvoet zou komen wordt het alleen nog maar erger.Galm betekent doorgaans dat de stapel te ver naar achteren (richting Zuid) staat.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar rise heeft te maken met een te schelle E en als de stapel dan weer dichter bij de kamvoet zou komen wordt het alleen nog maar erger.Galm betekent doorgaans dat de stapel te ver naar achteren (richting Zuid) staat.
De kam staat ook niet helemaal recht. Dus daar eerst maar eens naar vragen bij de lerares. Wie weet scheelt een recht staande kam al heel veel.
Als er maximaal contactoppervlak is tussen kamvoetjes en bovenblad, kan de trillingsenergie via de kam ook maximaal worden doorgegeven en afgestaan. Mogelijk dat daardoor ook de E wat minder schel wordt.De kam staat ook niet helemaal recht. Dus daar eerst maar eens naar vragen bij de lerares. Wie weet scheelt een recht staande kam al heel veel.
Dat is mooi dat het is gelukt! Maar de kam behoort aan staartstukzijde precies haaks te staan op het bovenblad. Daardoor komt de kam aan de toetszijde een ietsje scheef te staan, dat hoort!Ooh, nadat ik vanmiddag hier op het form las dat je de kam "gewoon" tussen duim en wijsvinger moet nemen en dan recht zetten, heb ik dat gedaan. En wow hij staat recht ! En ik ben helemaal trots op mezelf dat ik dat durfde
Dus dat is opgelost.
Kijk naar de kamvoetjes, die moeten aan beide zijden van de kam precies aansluiten (op het bovenblad). Als de kam staat zoals de tekening in #27 laat zien en de voetjes sluiten niet aan, is de kam niet goed gesneden.Whaaaa ! Dan moet ik hem weer terug zetten ...... Want hij stond dus zoals op de tekening hierboven....
Nou ja, ik ben nog aan het leren zeg maar, oeps.