Vandaag bij de vioolbouwer even naar de 4/4 cellokoffers gekeken, want de beschermhoes die ik bij m'n instrument kreeg mag dan wel degelijk zijn, ze biedt volgens mij niet genoeg bescherming als je met je instrument het huis uit moet. Jammer genoeg worden koffers niet verhuurd, dus dien ik me er eentje aan te schaffen. Geen probleem mee, want ik ben vrijwel zeker dat ik met dit instrument doorga en er op termijn wel één koop in plaats van huur - dus een verloren investering is het zeker niet. Alleen, de 'betere' koffers zijn écht wel duur naar mijn mening - minimaal 400 Euro (en flink wat meer als je wil, blijkbaar) voor zo'n model in glasvezel. Nou heb ik net al flink wat kosten gemaakt aan huurgeld, waarborg en accessoires - dus nu effe niet. Ik wil er best voor sparen... alleen ga ik eerstdaags les volgen dus heb ik m.i. wél een koffer nodig.
De vioolbouwer had er ook één beschikbaar in "styrofoam" - ik dacht dat dat engels was voor piepschuim, maar het voelde aan als het lichte, redelijk harde materiaal waarvan bv. de hoedenplank in de wagen is gemaakt. De koffer zag er wel degelijk afgewerkt uit, ook qua bekleding, en ze kost minder dan de helft, 190 Euro of zo. Zal wel een stuk minder beschermen dan zo'n glassfiber koffer, maar dan ook weer véél meer dan een hoes. Heeft iemand ervaring(en) gehad (of gehoord) met zo'n type koffer? Alvast bedankt.