Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
sorry, ik maakte op grond van het gehoor de verbinding van bach naar halvorsen, blijkt het geinspireerd te zijn op Handel... Nou ja, het blijft prachtig
Hallo altvioolspelers (en andere strijkers)
Ik ben nieuw op het forum en aan het ontdekken hoe dit in elkaar zit.
Ik speel (als enige) altviool in het Landgraafs Symfonie Orkest. Jawel, in het zuiden van Limburg. Eerste speelde ik hier viool. Na het wegvallen van de altvioliste zat het orkest dus zonder bezetting van deze sectie. Omdat ik de klank van de alt erg mooi vond en het orkest in de gelukkige omstandigheid was in het bezit te zijn van een eigen altviool, ben ik overgestapt. Heb me laten wijzen waar de C op de snaren zat en me al tellend en worstelend de andere noten eigen gemaakt. Ik speel nu al weer 10 jaar altviool. Ben nu bezig met de aanschaf van een eigen kleine en lichte altviool. Die van het orkest was erg groot en zwaar.
Ik geniet als amateur nog elke dag van de warme klank van de altviool en van het spelen van de stukken die vaak een stuk gemakkelijker zijn dan die voor viool. Hoop nog vele jaren te kunnen spelen.
De Maastrichtse vioolbouwer had 2 oude alten in Antwerpen gehaald. Ik weet niet bij wie dat was. Een exemplaar had een mensuur van 38,8 en de ander 39,5. Ik heb uiteindelijk voor de alt gekozen die de vioolbouwer zelf in zijn bezit had. De 2 alten uit Antwerpen heeft hij weer teruggebracht. Als je de naam van de bouwer in Antwerpen wilt weten kan ik dat voor je navragen.Doortje je maakt me nieuwsgierig, van bij wie juist in Antwerpen komt je nieuwe altviool dan wel? Is het een nieuw gebouwde?
dat is wel een hele grote, 42 inch is de mensuur van een 3/4 contrabasIk weet niet of dat de huidige gehuurde alt zal zijn met een mensuur van 39.5 of een hele grote van 42 inch.
dat is wel een hele grote, 42 inch is de mensuur van een 3/4 contrabasLijkt me wel geweldig klinken... maar ook 42 cm is al heel wat! Succes bij het zoeken.