Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Enerzijds kunnen filmpjes helpen met hoe een stuk zou kunnen klinken, maar we moeten ons altijd wel realiseren dat wat je ziet en hoort niet de uitsluitende en enige manier is van uitvoeren. Ik kan mij bij dit stuk ook wel een manier van uitvoeren voorstellen die een stuk bedachtzamer klinkt, rustiger dus. Uiteindelijk maak jij er jouw muziek van. Ik zou dus zeggen: ga lekker je het stuk toe-eigenen.Maar haalbaar
Zie het zo: jij hebt er zo dus langer plezier vanOei, na het bekijken van het filmpje ben ik ... euhm ... een beetje gedemotiveerd?
Ik heb met veel moeite vandaag twee lijnen ontcijferd, heb kramp in al mijn vingers én mijn hand en duim en dat in het tempo gedeeld door 10
Joepie![]()
Zo ben ik bezig met een razendsnel stuk van Händel. Moet nog 2x zo snel als ik nu doe, grijnssss.... oh wat genieten we!
Dan kan hij alvast gaan oefenen.Ik noteer alles wat ik ooit wil kunnen spelen in een boekje. Mijn docent krijgt dat af en toe onder zijn neus geschoven
Euh. Ja. Jaja. Ben zeer begaan met hem, stel dat hij zich zou vervelen of zoDan kan hij alvast gaan oefenen.
Is toch aardig van je.![]()
Of het stuk niet beheerst?uh. Ja. Jaja. Ben zeer begaan met hem, stel dat hij zich zou vervelen of zo
Ook daarvoor is het handig om je docent te waarschuwen. Heb ooit een heel getalenteerde leerling gehad die een mooi stuk voor twee cello's had gevonden. Of ik de eerste partij maar even a vu weg kon spelen, want ze had al zo fijn geoefend op de tweede partij, van het concert voor twee cello's g mineur van Vivaldi. met het zweet uitbrekend lukte het ook nog redelijk... vandaar dat ik nu altijd leerlingen waarschuw dat ze van stukken die ze willen doen in de les eerst even een plaatje moeten sturenOf het stuk niet beheerst?![]()