Volgens mij is dat een Franse cello uit ca. 1900. Breton of niet , wie weet , het instrument moet men in het echt zien. Op foto's (zeker op slechte foto's ) is het moeilijk om een uitspraak te doen. Het kan zijn dat het een Breton workshop cello is. De brandmerk in de achterkant betekent niks , bij cello's deed men dat niet zo vaak. Men heeft veel kopieën gemaakt met brandmerk , die dus geen Breton instrumenten zijn. Als ik het goed begrijp , is de vraag of een meer dan 100 jaar oude cello zonder ernstige reparaties en in speelklaar staat 2000Eu waard is. Ook de maat is belangrijk dat het een 7/8 cello is , die zeldzaam is. Ik schrik echt van jullie reacties , eerlijk gezegd. Volgens mij niemand van jullie verkoopt een meer dan 100 jaar oude cello in goede staat voor 2000 Eu

! Zelfs een nieuwe ( afgewerkt

) Chinees cello is duurder. Nog een opmerking

: " Het vervelende is dat ik hem niet op proef mee mocht nemen, behalve als ik hem eerst zou betalen " Jullie hebben problemen met begrijpend lezen , want het is net verteld dat de eigenaar van de cello heeft aangeboden om de cello mee te nemen wel met een voorwaarde dat de koper de cello betaalt en als het niet bevalt hij/zij het geld terug krijgt. Welke particulier of vioolbouwer geeft nou een waardevolle cello GRATIS weg aan een onbekende voor paar weken. Wat gebeurt er als de koper de cello nooit meer terug ziet ? Sorry , ik wil NIEMAND beledigen , maar we moeten realistisch blijven.
Mijn conclusie is dus : Als de cello u bevalt qua klank en bespeelbaarheid , denk maar even na , want 2000Eu is helemaal niet gek voor zo'n cello. Ik ben wel met paar van jullie eens , een mogelijke oplossing is om de cello bij een vioolbouwer te laten taxeren ( die zet volgens mij een veel hoger bedrag op papier

)
"Scarlet Arts :
Kleine hele Franse cello Thibouville Lamy, bijna 7/8ste VERKOCHT € 6.500,00" .Franse workshop cello!