Ik weet niet of er hier ook zijn die wat over gitaar kennen, maar daar zit ik voor sommige akkoorden ook met het probleem dat het redelijk moeilijk is deze te spelen doordat ik mijn vingerkootje niet kan plooien. Daar zijn er wel meer snaren waardoor de afstand die te overbruggen is groter is dan deze bij een viool is. Weet niet of dat zen verschil maakt of niet...
Ik denk wel dat ik al wel wat in het voordeel ben doordat ik piano speel? De coordinatie bij mij is al goed omdat ik gewend ben van twee verschillende eingen te spelen met mijn RH en LH.
Gitaar heb ik ook al wat gedaan dus kan mss ook al een voordeel zijn?
Vioolbouwer inschakelen is mss wel een optie, maar ik zou zowiso eerst zo al eens verderzoeken.
Goede sites zijn altijd wel welkom

.
Ja dat leek mij inderdaad ook wel. Ofwel zeer eenvoudig ofwel te goed (en te duur) voor iemand zonder ambitie professioneel te gaan spelen.
In een orkest spelen is niet echt de bedoeling, het zou voor in mijn vrije tijd zijn, op mijn eigen aanleren en eventueel wel eens hulp vragen als iets niet duidelijk is of lukt. Af en toe eens op een familiefeest etc. iets spelen is ook een mogelijkheid.
Nadien zou ik graag, als dit al goed gaat, samen met piano (dan leer ik een van mijn zussen of broers daar iets op aan) liedjes willen spelen.
Ook zou het eventueel de bedoeling zijn dat een van mijn zussen ook op deze viool zou spelen. Ze heeft al redelijk duidelijk gemaakt dat ze dat ook wel leuk zou vinden hahah.