Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik wil me op de sonates en partita's van Bach gaan storten!
Heeft iemand daar misschien de bladmuziek van ter overname, in de Urtext-editie van Bärenreiter?
Dan hoor ik het graag!
Elsie S,
Een mogelijk tweedehands alternatief voor de Bärenreiter uitgave is mogelijk de Peters-uitgave door Carl Flesch. Die bevat namelijk ook de 'Urtext'. En alvast sterkte gewenst met de fuga uit de derde sonate in C groot
Hopf
Met een beetje geluk kan ik je die Bärenbreiter-uitgave binnenkort wel leveren via de PDF-file (gratis).
Ik heb nu voor je een andere uitgave, mag dat ook? Zie bijlage.
Het enige wat je moet doen is uitprinten.
Zoals toegezegd, dan hier de uitgave van Bärenbreiter:Met een beetje geluk kan ik je die Bärenbreiter-uitgave binnenkort wel leveren via de PDF-file (gratis).
Prachtige stukken! En nu maar hopen dat @Elsie S tzt wat voor ons laat horen,
Maar wel een hele uitdaging, die polyfone stukken! (dat is overigens ook zo met de suites voor cello van Bach!).
Laatst speelde ik een stukkie Bach uit mijn hoofd en ik ontdekte iets dat bemoedigend is:Haha, tzt, in de heeeele verre toekomst, over een jaar of tien, wellichtJa, die cellosuites zijn ook prachtig!
het begint te komen, omdat enkele delen in mijn map zitten
en ik al vele maanden die deeltjes een paar keer per week tegen kom.
Telkens speel ik dan enkele regels of een half deel. Daar ga ik nu dus jaren mee door!
Ja, hoe herkenbaar! Overigens hebben we natuurlijk zelf nog steeds een stem in hoe lang je op een stuk doorgaat met les. Zelf willen we natuurlijk ook weer verder.Op les is het vaak zo dat, als het net goed begint te gaan, er het volgende stuk alweer is.
Als je dan zo'n stuk zelf nog verder hebt eigen gemaakt, laat je dat dan nog horen door je docent voor mogelijk nog aanvullende tips, of blijft het thuis op de lessenaar?Nu dus meer ruimte voor werkelijk eigen maken
a. Dat zal mooi zijn. Momenteel doe ik het helemaal zonder leraar.a. Ja, hoe herkenbaar! .......Als je dan zo'n stuk zelf nog verder hebt eigen gemaakt, laat je dat dan nog horen door je docent voor mogelijk nog aanvullende tips, of ......... .
b. Mooi repertoire noem je! Het Lied van de Vogels van Casals hebben we in 2012 in Dordrecht tijdens de afsluiting van het festival buiten op een oude binnenplaats in de binnenstad gespeeld met alle cellisten in een bewerking voor cello-orkest (cello koor wordt het ook weleens genoemd en dat is ook een mooie benaming).
c. Teruggaand naar Bach: Sinds ik cello speel, ben ik het spelen van werk van Bach anders gaan beleven. Anders, dat is in de zin dat ik Bach pas echt ben gaan waarderen. Herkennen jullie dat?
Ik had hieruit begrepen dat je nog les neemt, maar momenteel doe je het zonder leraar.. Op les is het vaak zo dat, als het net goed begint te gaan, er het volgende stuk alweer is.
Ja, een heel bijzonder verhaal! Casals schijnt hiermee naar de VN te zijn gegaan om te pleiten tegen oorlog en heeft muzikaal zijn pleidooi kracht bijgezet.En dan nog de historie: het werd het stuk van de vredelievende Casals.
De waardering voor Bach groeide bij mij ook door de cellosuites met name. Daardoor kreeg ik ook weer oor voor andere mooie werken.Ja, de bachsuites spelen en dus van binnenuit leren kennen. Ook beluisteren vind ik dan verrijkt.
Teruggaand naar Bach: Sinds ik cello speel, ben ik het spelen van werk van Bach anders gaan beleven. Anders, dat is in de zin dat ik Bach pas echt ben gaan waarderen. Herkennen jullie dat?
Wat voor jou Saint-Saëns is/was, dat had ik dus met Bach. Jouw liefde voor Bach was dus al groot. En bij mij was Saint-Saëns al heel favoriet, maar dan vooral om te horen, want voor op de piano was het vereiste niveau wat te hoog.Dat heb ik nu bijvoorbeeld met Saint-Saëns
Wat voor jou Saint-Saëns is/was, dat had ik dus met Bach. Jouw liefde voor Bach was dus al groot. En bij mij was Saint-Saëns al heel favoriet, maar dan vooral om te horen, want voor op de piano was het vereiste niveau wat te hoog.
us jij hebt in een vorig leven pianogespeeld? Of combineer je dat nu met de cello?