Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zo mooi: het medeleven stroomt er echt vanaf!Hier brengt Yo-Yo Ma een klankgroet van intens medeleven aan Japan, na aardbevingen:
Waaruit blijkt dan dat medeleven. Ik heb het niet kunnen ontdekken. Ik zie en hoor gewoon een goede musicus. Die een mopje muziek ten gehore brengt. En daar waarschijnlijk een redelijk bedrag voor ontvangt. Muzikanten zijn niet verheven en muziek ook niet, er moet gewoon brood op de plank komen. En daarvoor zijn zij bereid een stukje vakwerk te leveren. En ze krijgen nog applaus ook, dat krijgt mijn groenteboer nooit en die doet ook zijn best.Zo mooi: het medeleven stroomt er echt vanaf!
(ik zeg opzettelijk niet 'druipt', want dat geeft gauw een vals soort sentimenteel sfeertje)
Frits,Ik ga niet op je gehele bewering reageren, maar deze kan ik niet laten lopen.
Dat wat jij geëxalteerd noemt, vind ik nou juist het meest treffende in het spel van Du Pré. Ik zie en hoor haar proberen wat ze voelt in Elgar's compositie aan het publiek over te brengen. En het lukt eigenlijk niet geheel: ze wil méér dan dat ze kan laten horen. Dát is wat mij zo raakt in haar uitvoering en wat ik mis in die van Sol Gabetta.
Maar een ieder mag hier van vinden wat hij of zij wil. Dit is wat ik er van vind.
Waaruit blijkt dan dat medeleven. Ik heb het niet kunnen ontdekken. Ik zie en hoor gewoon een goede musicus. Die een mopje muziek ten gehore brengt. En daar waarschijnlijk een redelijk bedrag voor ontvangt. Muzikanten zijn niet verheven en muziek ook niet, er moet gewoon brood op de plank komen. En daarvoor zijn zij bereid een stukje vakwerk te leveren. En ze krijgen nog applaus ook, dat krijgt mijn groenteboer nooit en die doet ook zijn best.
Je bent lief, je hebt helemaal gelijk. Ik ben gewoon een ouwe zeurpiet, of nog beter ouwe zuurpruim.Ik vind dat de keuze van de stukken en de toonzetting wel heel erg mooi passen. O.K., wellicht ben ik in een sentimentele stemming ipv dat ik analytisch luister (in dit geval), maar ook in die stemming kun je met elkaar meevoelen en het is prachtig dat muziek op die manier mensen samenbindt.![]()
Op de orginele plek waar deze films op Youtube stonden, stond het er bij. Hier niet. Het was heel kort na de aardbevingen en pro deo.Waaruit blijkt dan dat medeleven. Ik heb het niet kunnen ontdekken. Ik zie en hoor gewoon een goede musicus. Die een mopje muziek ten gehore brengt. En daar waarschijnlijk een redelijk bedrag voor ontvangt. Muzikanten zijn niet verheven en muziek ook niet, er moet gewoon brood op de plank komen. En daarvoor zijn zij bereid een stukje vakwerk te leveren. En ze krijgen nog applaus ook, dat krijgt mijn groenteboer nooit en die doet ook zijn best.