Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De slof zelf is niet helemaal recht, daardoor zit deze er iets gebogen op. de stokken zijn in de breedte en bij de slof (tot waar het leertje zit) kaasrecht. Je bedoelt de voirin, de j pas is de bovenste.Oosterhof Vioolbouw zei:Even een vraagje: het lijkt wel alsof die stok van J. Pas bij de slof niet recht is. Kan dat kloppen?
Klopt, maar ik heb het plaatje omgedraaid.Oosterhof Vioolbouw zei:Je gaf in post#1 een opsomming van de namen van de stokkenmakers en ik nam aan dat dezelfde volgorde werd gehanteerd voor de afbeeldingen. Ook na extra uitvergroten van de afbeeldingen kan ik op de onderste foto niet veel naam ontcijferen. Maar wat ik bedoelde was de onderste stok op de bovenste foto.
chrish zei:F.N Voirin a Paris
H.C Silvestre a Paris
J pas (datum 1893)
Ik heb het plaatje omgedraaid zodat het leesbaar is, de onderste is de Voirin.
Het wordt er niet bepaald duidelijker van! :/chrish zei:Klopt, maar ik heb het plaatje omgedraaid.
J pas = bovenste
Voirin = onderste
En op de 2e foto is Voirin de bovenste.
Hangt natuurlijk ook af van welke locatie je zoekt, maar hier is een strijkstokkenmaker die je wellicht kan vertellen of een stok authentiek is of niet. Of hij ook certificaten uitgeeft weet ik niet, maar een telefoontje kan daar uitsluitsel over geven.chrish zei:Even subtiel schopje, waar kan ik een strijkstokken bouwer vinden? Of iemand die de stokken op echtheid kan controleren en hierover een certificaat kan uitgeven?
Ik ken geen specifieke site , maar mogelijk is Ebay een optie? Je kunt met een minimale prijs beginnen.chrish zei:Zijn er ook websites waar ik stokken/violen aan de man kan brengen? (op marktplaats na) daar zitten alleen maar handelaren op...
Check your E-mail!chrish zei:Zijn er ook websites waar ik stokken/violen aan de man kan brengen? (op marktplaats na) daar zitten alleen maar handelaren op...