Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ze zullen wel bedoelen dat de slof van ebben is. Ik heb nog niet eerder een stok gezien die is gemaakt van ebben.BertBoonVioolbouw zei:@ Frits: Toets van plastic, stok daarentegen weer van ebben: merkwaardig.
Ik moest gelijk denken aan dit topic waar verschillende houtsoorten met voorbeelden staan.BertBoonVioolbouw zei:@ Frits,
Oude barokstokken zijn nog wel eens van ebben.
@ ChrisH,
De "Goedkope" viooltjes die NoName#2 in haar webwinkel heeft staan komen uit China; ik weet van welke leverancier.
Nooit geweten, lijkt me nogal zwaar in gewicht. Weer wat geleerd.BertBoonVioolbouw zei:@ Frits,
Oude barokstokken zijn nog wel eens van ebben.
Dat betreft de 'kindermaten' zoals de website laat zien. De klasse B en C instrumenten schijnen uit Tsjechië te komen en wel uit Luby.BertBoonVioolbouw zei:De "Goedkope" viooltjes die NoName#2 in haar webwinkel heeft staan komen uit China; ik weet van welke leverancier.
Klopt Bert, ik kende ook alleen Jan Lorenz. Ik heb een viool van hem in handen gehad en ook bespeeld.BertBoonVioolbouw zei:(.....)@ Frits,
Het is JAN Lorenz, Harald Lorenz is een maker van stemsleutels uit Duitsland.
Ik vond het ook niets bijzonders: de G- en D bleven sterk achter in timbre en diepgang t.o.v. de andere twee snaren.BertBoonVioolbouw zei:Ik heb ooit een paar violen van Jan Lorenz gehad, maar was er destijds niet enthousiast over qua klank.