Zo,n vermoeden had ik al , en als ik niet slaag ben ik zeker van plan bij hem langs te gaan

.
Maar voor nu heb ik 2 strijkstokken op zicht.
En de strijkstok die zo in mijn hoofd bleef hangen is 1 van de 2.
Er lagen hehoorlijk wat stokken klaar en daarvan vielen meer dan de helft heel snel af omdat ik ze niet prettig vond strijken.
Uit eindelijk bleven er 4 over en vielen er nog 2 af toen de vioolbouwer (ook een cellist) er op speelde.
En de overgebleven 2 heb ik nu 2 weken op proef
De eerste strijkstok (das de stok die zo in mijn hoofd blijft hangen) is een strijkstok met een stempel van Jan w Lindeman uit Amsterdam.
Deze stok weegt 83 gram en heeft en lengte van precies 70cm
Opvallend aan deze stok is dat stok bij de slof iets dunner is dan de rest van de stok, en ik vermoed dat dit de reden is waarom ik de stok zo heerlijk in de hand vind liggen.
Het geluid van deze stok is vol, rond, warm en goed in balans.
Als ik er mee speel op mijn cello lijkt er een soort balans te zijn.
Deze stok heeft een hele mooie kromming en ligt stil en rustig in mijn hand (niet springerig) waardoor ik heel ontspannen kan spelen.
De 2e stok weegt ook 83 gram en heeft een lengte van 71,5cm en draagt het stempel van Roland G Penzel
Deze stok heeft en vol, warm en rond geluid wat erg aanspreekt en pakkend is.
De kromming van de stok is mooi van vorm.
En hoewel deze stok een heel erg mooi geluid heeft ligt die iets minder makkelijk in mijn hand dan nummer 1.en is deze stok een klein beetje springerig
Verder zie ik dat deze stok echt nog wel een schoonmaak beurt kan gebruiken.
Morgen heb ik celloles dan neem ik de stokken direct mee.
Ben heel benieuwd wat mijn docent er van vind.
En ik ben heel erg benieuwd wat ik van de strijkstokken vind in mijn eigen vertrouwde thuis omgeving waar ik elke dag oefen.

En hoewel het uitzoeken en uitsorteren best heel vlot ging merk ik ook dat het uitzoeken in zo,n andere omgeving lastig is.
Zelfs mijn vertrouwde cello klink anders in een andere omgeving, en dan ook nog met verschillende strijkstokken.
Vind het erg spannend allemaal.