marloes s
|♫♫|♫
Hallo allemaal.
Ik zal mij even voorstellen.
Mijn naam is Marloes en een kleine 2 jaar geleden heb ik voor het eerst kennis gemaakt met de cello en was direct helemaal verkocht.
Sinds dien neem ik 2 wekelijks les en ga volgens mij lerares snel vooruit.
Nu heb ik tot nu toe een cello + toebehoren gehuurd en ben begonnen met sparen.
Mijn huurcello is een prima cello maar ik er merk dat ik steeds mer ga verlangen naar een eigen cello met een geluid dat mij meer aanspreekt.
Eerste heb ik mijn lerares om haar mening gevraagt en was ik benieuwd of zij vond dat er nog een "mooier" geluid uit deze cello te halen was als mijn techniek zou verbeteren.
Zij dacht dat dat niet het geval was.
En dus is mijn zoektocht naar een eigen cello begonnen.
Natuurlijk help mij lerares mij daar ook bij, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen op dit gebied.
En ik wil graag mij zoek tocht met jullie delen.
Dus hoe pakken jullie dt aan?
Ga je naar je vaste vioolbouwer, of ook naar andere vioolbouwers ?
En ik kom verschillende prijsklassen tegen, zeg tussen de 2000-3000/ 3000-4000/4000-5000 en hoger,
Maar het is mij niet helemaal duidelijk waar dit verschil nu uit voortkomt.
Kan iemand mij daar wat over vertellen?
Volgende week zaterdag heb ik mijn eerste afspraak bij een vioolbouwer in de buurt.
Hoe gaat zo,n eerste afspaak?
Waar moet ik rekening mee houden?
Heb natuurlijk het forum doorgespit en ben een heleboel bruikbare tips tegen gekomen.
Wel spannend hoor, deze zoektocht.
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en reacties over de aanschaf en zoektocht van je eerste cello.
Groetjes Marloes
Ik zal mij even voorstellen.
Mijn naam is Marloes en een kleine 2 jaar geleden heb ik voor het eerst kennis gemaakt met de cello en was direct helemaal verkocht.
Sinds dien neem ik 2 wekelijks les en ga volgens mij lerares snel vooruit.
Nu heb ik tot nu toe een cello + toebehoren gehuurd en ben begonnen met sparen.
Mijn huurcello is een prima cello maar ik er merk dat ik steeds mer ga verlangen naar een eigen cello met een geluid dat mij meer aanspreekt.
Eerste heb ik mijn lerares om haar mening gevraagt en was ik benieuwd of zij vond dat er nog een "mooier" geluid uit deze cello te halen was als mijn techniek zou verbeteren.
Zij dacht dat dat niet het geval was.
En dus is mijn zoektocht naar een eigen cello begonnen.
Natuurlijk help mij lerares mij daar ook bij, maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen op dit gebied.
En ik wil graag mij zoek tocht met jullie delen.
Dus hoe pakken jullie dt aan?
Ga je naar je vaste vioolbouwer, of ook naar andere vioolbouwers ?
En ik kom verschillende prijsklassen tegen, zeg tussen de 2000-3000/ 3000-4000/4000-5000 en hoger,
Maar het is mij niet helemaal duidelijk waar dit verschil nu uit voortkomt.
Kan iemand mij daar wat over vertellen?
Volgende week zaterdag heb ik mijn eerste afspraak bij een vioolbouwer in de buurt.
Hoe gaat zo,n eerste afspaak?
Waar moet ik rekening mee houden?
Heb natuurlijk het forum doorgespit en ben een heleboel bruikbare tips tegen gekomen.
Wel spannend hoor, deze zoektocht.
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en reacties over de aanschaf en zoektocht van je eerste cello.
Groetjes Marloes