Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, werkt goed zo. Alleen zou ik er wat minder kamer op gezet hebben.
In sommige gevallen kun je de plaats waar dat rubber zit vervangen door een dik stuk vilt en dan ben je voorlopig van het 'probleem' af. Hoewel je altijd bedacht moet zijn, dat er steeds op dezelfde plek contact plaats vindt en er toch altijd kans bestaat op een slijtplek.Ooit kreeg ik het advies: in de hoes (of koffer), in een hoek. Verder heb ik ook een goede standaard.
(Sommige standaards hebben rubber die de lak weer kan aantasten, zo legde Bert mij eens uit).
In de praktijk wissel ik het af: soms 'voor het grijpen', soms netjes opbergen. Ook afhankelijk van of ik later op de dag nog wil spelen. Ook houd ik temperatuur en vochtigheid een beetje in de gaten: als er een vorstige (droge) nacht aankomt zal ik de cello sneller 'inpakken'.
Rubber veert wel, maar is nogal stroef. Dat laatste kan tot gevolg hebben dat er slijtplekken ontstaan.Hoe zit dat met het rubber op de cello standaard?
Wat is daarmee?
Precies! Dat was een van de redenen waarom er vorig jaar andere software op dit forum is gekomen: je kon er heel moeilijk foto's op kwijt. Nu is het dus een fluitje van een paar eurocent.(.....) Even nog vraagje over foto downloaden. Dat kan dus gewoon vanuit mijn eigen fotobestand? Daar hoeft geen tussenstation meer tussen te zitten?
Ik heb geen koffer maar een hoes. Daar komt mijn cello de hele week niet in, hij staat altijd op een standaard. Het is zo'n standaard waarbij de pin uitgeschoven kan blijven, zodat ik hem zo kan pakken om te spelen. Ik heb overigens een zacht handdoekje over de rubber steunen zodat de cello daar niet rechtstreeks tegenaan leunt. Pas op de avond voor mijn les gaat de cello in de hoes.Nog even een vraag.
Als jullie niet spelen, hoe bewaren jullie je cello dan?
Staat die op een standaard, zo voor het grijpen , of doe je deze dan steeds in je koffer?
STANDAARD / RUBBER
Er werd al gesproken over slijtplekken. Verder kan rubber de lak aantasten.