Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb het geluidsfragment aandachtig beluisterd. (Het is overigens het Largo van de Sonate III van J.S. Bach voor solo viool). Ik zou dit niet als geluidsdemonstratie gekozen hebben temeer daar de violist niet gekozen heeft voor de hogere posities en dat geeft geen informatie over de klank in die posities. Ik vind dat de G-snaar er in positieve zin uitspringt. En daarmee zijn de andere drie snaren wat op de achtergrond geraakt. Inderdaad geen evenredige klankverdeling. Of dat te verhelpen is met een andere stapelpositie zou uitgeprobeerd moeten worden, maar dat heeft alleen maar zin als je het instrument zélf kunt bespelen en daarbij ook in staat bent verschillen waar te nemen. Want lang niet iedere bespeler hoort een verschil wanneer een stapel wordt verplaatst. Dan moet je ook nog weten en voelen wanneer de stapel exact past en er met de juiste spanning tussen staat. Dat vereist heel veel stapels gezet te hebben.
Ik zou dit instrument nog graag eens horen met een ander stuk muziek, waarbij ook de hogere posities op diverse snaren -vooral de G- te horen zijn.