Ik haal even een oud topic boven. Helaas heb ik nog niet heel veel op deze cello (en dus de Jargar Silver Sound G) kunnen spelen. Maar nu de snaar er wat langer op zit, toch weer een update van mij. Het is nog steeds zo dat deze Jargar Silver Sound G veel beter bij mijn Larsen medium A en D past dan een gewone Jargar G. Maar het valt me op dat deze niet zo helder is als de Larsen. Toch wel een mooie volle klank hoor. Maar anders dan de A en D, al geloof ik niet dat dat mij stoort. Verder is de snaar veel minder vergevingsgezind dan de A en D, en ook dan de standaard Jargar C. Dus netjes strijken is nog steeds devies voor mij. Verder past de standaard Jargar C nu helemaal niet meer bij de set, dus die ga ik ook vervangen voor een Jargar Silver Sound C. Eens kijken hoe dat zich dan ontwikkeld. Ik verwacht dat dan de C en G wel weer heel goed bij elkaar passen en een mooie diepe, warme tegen klank worden tegen mijn heldere Larsen A en D.
Al met al denk ik wel dat ik met het opnieuw vervangen van snaren voor een volledige Larsen set ga. Waarom ik nu dan toch eerst voor een Jargar Silver Sound C ga? Omdat ik heel benieuwd ben hoe dat samen met de G gaat werken. Nu is het toch een bonte verzameling zoals een aantal het al noemde. Misschien is Larsen wel gewoon de beste combinatie voor mijn cello, precies zoals het erop zat als toen ik 'm kocht. Ja, het is een duurdere set, maar als ik er uiteindelijk het meeste plezier uit haal... Toch ben ik eerst nieuwsgierig naar de Jargar Silver Sound C, en eigenlijk ook wel naar de Heliocore C en G, want die wordt als ik het goed begrijp ook vaak samen met Larsen A en D gebruikt... (Maar dat is voor later). Een update over mijn ervaringen als de C erop zit zal weer volgen. Daphne