Marcelita
|♫♫|♫♫|♫♫|
Denk je dat Straver dat gaat doen?
Ik ga niet mensen persoonlijk aanwijzen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Denk je dat Straver dat gaat doen?
O, maar het gaat me ook niet om de naam, maar om het gegeven.Ik ga niet mensen persoonlijk aanwijzen.
O, maar het gaat me ook niet om de naam, maar om het gegeven.
Ja, dat denk ik ook. Het zijn ook twee totaal verschillende belevingen. Het gaat er dan natuurlijk om of je dat de schepper van het kunstwerk met die woorden moet laten weten of niet. Daarom schreef ik eerder al, het zou niets mogen uitmaken wat een ander er van vindt. Met een kwalificatie 'rotzooi' sluit je de weg af naar een gewenning en wil je er geen aandacht meer aan besteden. Als je het niet mooi vindt kan het toch zijn dat er iets begint te groeien bij een herhaling van de beleving.Naar mijn gevoel zit er een heel groot verschil in beleving tussen ik vind het niet mooi en het is rotzooi.
Je weet nu wat ik bedoel.Dan stel je je vraag anders.
Ja Ria daar heb je gelijk in, mijn woordkeus was ongelukkig, ja eigenlijk niet netjes.Naar mijn gevoel zit er een heel groot verschil in beleving tussen ik vind het niet mooi en het is rotzooi.
By the way: ik denk dat het anders is: Bach schreef uit zijn hart & geinspireerd & heel erg doordacht & wiskundig....... En dat is precies wat Bach niet deed. Bach maakte geïnspireerde muziek, vanuit het hart. Dat heeft geen woorden nodig. Zijn missie was om God bij de mensen te brengen middels zijn muziek. ...........
Gods schepping is ook heel erg doordacht en wiskundig....By the way: ik denk dat het anders is: Bach schreef uit zijn hart & geinspireerd & heel erg doordacht & wiskundig.
Haha!, wie weet.Hij zou denk ik net als Olivier B. Bommel zeggen " Ik wist niet dat ik het in me had" .
Ja, dat denk ik ook. Ik geloof er niet in dat Bach zijn composities willens en wetens heeft gemaakt met het oogmerk dat het ook nog mathematisch moet zijn. Dat er een mathematische systematiek in kan worden gelegd is later gedaan door personen die én de muziek kunnen analyseren én onderlegd zijn in de wiskunde. Zo zijn er allerlei animaties bedacht die werken op de muziek van Bach. Dat kan tegenwoordig vrij gemakkelijk mbv slimme software.Ik denk dat Bach zelf heel verbaasd zou zijn, als hij al die uitleg over zijn muziek zou lezen.
Wel eens een zonnebloem vergeleken met de fibonacci-reeks? Die heeft God ook helemaal berekend voordat Hij die bloem ging maken.Ja, dat denk ik ook. Ik geloof er niet in dat Bach zijn composities willens en wetens heeft gemaakt met het oogmerk dat het ook nog mathematisch moet zijn. Dat er een mathematische systematiek in kan worden gelegd is later gedaan door personen die én de muziek kunnen analyseren én onderlegd zijn in de wiskunde. Zo zijn er allerlei animaties bedacht die werken op de muziek van Bach. Dat kan tegenwoordig vrij gemakkelijk mbv slimme software.
Ik geloof er in dat Bachs werken werden geïnspireerd door zijn Schepper, zodat ik me volledig kan vinden in de uitspraak van Irene: "Gods schepping is ook heel erg doordacht en wiskundig...."
Jij snapt me niet. Maar dat is niet erg, als Frits me maar snapt.Dit stukje discussie was n.a.v. Irene haar uitspraak dat Bach niet doordacht te werk gaat. Nu verdedig je het tegendeel, @IdBMaar met alle mooie gedachten die jullie toevoegen ga ik niet drammen! Ik ga ook spelen en de sarabande van de 5e ter hand nemen!