Een foto zegt ook niet alles! Dat zie je dan maar weer.De toets zit keurig op zn plek. Het kielhoutje zit flink van zn plek.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een foto zegt ook niet alles! Dat zie je dan maar weer.De toets zit keurig op zn plek. Het kielhoutje zit flink van zn plek.

Kleine lakbeschadigingen daar doe ik altijd een beetje antiekwas op en weg zijn ze.
Inderdaad niet heel duidelijk op de foto. Het kielhoutje is er blijkbaar ooit afgeweest en slordig teruggezet. Want als je het kielhoutje op de goede plek terugzet lopen de 'sleuven' in het kielhoutje gelijk aan de - door de snaren veroorzaakte - strepen op de toets.
Gisteravond de dame eens gepoets met poetsmiddel voor strijkinstrumenten. Er kwam behoorlijk wat viezigheid af dus dankbaar werk. De doekjes die ik gebruikte werden helemaal zwart. De binnenkant is ook erg schmutzig dus binnenkort maar eens volgooien met rijst. Ja, droge rijstEigenlijk ben ik wel blij met dr dus ze gaat zeker een tweede leven krijgen.
Vraag van een heel andere orde: er zitten nogal wat krasjes/beschadegingen in de lak. Bij heel oude violen zie je die ook veel maar zijn ze altijd zwart/donker (door het vuil in de loop der jaren?) Is dat effect op enige wijze te bereiken?
Stralende dame na verkwikkende vioololiemassage:
![]()