marloes s
|♫♫|♫
Dat weet ik nog niet.Ga je ook les nemen?
In mijn gemeente woont een behoorlijk grote Chinese gemeenschap.
Misschien ga ik kijken of daar iemand is die mij les wil geven.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat weet ik nog niet.Ga je ook les nemen?

Ja deze zit los om de hals.Zit die qianjin dan los aan de hals
Ja je kunt de strijkstok opspannen en ontspannen, en je kunt deze ook helemaal loshalen zoals bij een cello en vioolstokKun je de strijkstok spannen? Ik zie geen spanschroef
Als je dit informatief vind dan vind je het volgende filmpje zeker interessant.Een heel informatief filmpje over de qianjin!
De DIY-methode lijkt effectief maar hij heeft het niet laten horen. Trouwens dat deed 'ie ook niet met de metalen fijnstemmers. Die metalen fijnstemmers zijn ook (hier en daar) in gebruik bij de viool:Ik was verbaast over hoe simpel maar effectief de 2e methode is.
Hoe bedoel je dat?Het lijkt mij dat de DIY-stemmers bij de Erhu een probleempje hebben: de ene kan niet langs de andere
Dat weet ik niet maar ik weet wel dat een halve mm draaien aan de stemknop behoorlijk lastig is en als je meer dan die halve mm draait dat de toon direct behoorlijk wat hoger of lager word.Verder vraag ik mij af of die DIY-stemmer niet terug loopt naar het meest laag gelegen punt
Ja heel verleidelijk om nu veel tijd aan de erhu te besteden.Een hele wereld gaat open!Interessant allemaal! Kom je zo nog aan je cello toe?
Hoe bedoel je dat?
Dan blijft er met die vinger nog maar een beweging c.q. gebaar mogelijk.Gister avond middelste vinger tussen de deur .
En die vinger is heel belangrijk om de haren van de strijkstok tegen de snaar te kunnen duwen.
Kan nu voorlopig niet erhu spelen![]()
Gister avond middelste vinger tussen de deur .
En die vinger is heel belangrijk om de haren van de strijkstok tegen de snaar te kunnen duwen.
Kan nu voorlopig niet erhu spelen![]()