Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Robbedoes, Rob, Zeerob,
‘t zit niet mee. Ik heb behoorlijk wat pogingen gedaan om een illustrator (vector georiënteerd) formaat naar PowerPoint te krijgen maar helaas.
Remi ik kan misschien aan Photoshop CS2 komen kan ik daar iets mee of is dat ook niet het goede programma ? Ik weet niet zo veel van teken en fotoprogramma's.
Rob..
remi schreef op 02/07/2006:
Liuwe
Met de sloordiheid van Del Gesu zit het wel goed lijkt me, ik denk dat het eerder een vergelijk is met de grote precisie waarmee Stradivarius sommige instrumenten bouwde. Ook niet alle instrumenten van A.S. zijn even mooi en even fraai afgewerkt of zijn van het mooiste hout gemaakt.
Wel in het achterhoofd houden dat we het hebben over c.a. 250 jaar geleden, de gereedschappen waren minder en moesten misschien zelf gemaakt of ontwikkeld worden. De oude bouwers hadden geen lintzagen, geen figuurzaagjes en geen operatiemesjes om de f-gaten mee uit te snijden, geen schuifmaat, geen micrometer.
Desalniettemin wisten ze toch goede instrumenten te bouwen. En hoe vaak is het bovenblad van een dergelijk instrument er wel niet van af geweest om weer een nieuw voering aan te brengen, en de aanpassing van de mensuur, de zwaardere basbalk.
Een oud instrument mag en zal zeker goed klinken in handen van een groot violist, een nieuw instrument zal dat ook doen. Alleen willen we er niet aan geloven dat de huidige instrumenten de klankkwaliteiten kunnen evenaren van de oude Italianen. Alle romantiek ten spijt maar zowel Antonio als Del Gesu waren gewoon vioolbouwer die opdrachten kregen om instrumenten te bouwen, gewoon bouwen en centen verdienen punt uit.
Wat de lak betreft zal er best nog wat op de instrumenten zitten dat door de oude grootmeesters (als we ze zo mogen noemen) is aangebracht maar de vele reparaties, het gebruik, de slijtage. En ga je toegeven dat de viool waarop je speelt al eens een keer is over gelakt, of dat de krul niet origineel meer is, dat het bovenblad al zo veel voeringen heeft dat het eigenlijk niet normaal is, dat het bijna geheel op een kleine ruïne lijkt, dat gaat niemand toegeven.
Mocht ik kiezen en een paar duizendjes mogen uitgeven voor een ander instrument dan zou ik zeker voor een modern instrument kiezen. Liefs laten bouwen
Remi
Remi,remi schreef op 29/06/2006:
Liuwe,
............
Helaas is Frits nog met vacantie maar ik zou graag zijn visie op de esthetica van de heer S. willen lezen.
En de esthetica training mag wat mij betreft gewoon door gaan, ik denk dat Frits nog heel wat moeilijks/leuks voor ons in petto heeft.
Remi
Ik kan er moeilijk over gaan doen door het zelf te herschrijven maar op de volgende site wort het een en ander netjes uitgelegt (in het engels)Remi, wat is nou toch een vector geörienteerd tekenprogramma? Gebruik je er vectormeetkunde bij?