Oosterhof Vioolbouw zei:
Maurien Bart zei:
Ik weet niet of ik het mijn dochter kan aan doen haar verder op een Chinese viool van €60,- verder te laten leren, (.....)
Wanneer je dochter verder het vioolspel gaat beheersen, zal ze vanzelf tegen de beperkingen van haar huidige instrument (de 'Chinees' van €60,= ) aan lopen. Nu weet ik ook wel dat alles geld kost en het moet ook maar nét kunnen, maar als het mogelijk is, zou ik een beter instrument aanbevelen. Het verhoogt het plezier in het spel en er wordt een bepaald gevoel voor klank ontwikkeld. Ze zal leren onderscheiden wat ze mooi vindt en wat ze als klankideaal gaat zien. Daar moet je naar toe.
Bovendien zal het met een goed instrument veel beter mogelijk zijn klankverschillen en klanknuances uit te drukken met het spel.
(zie ook #1) Haar huidige viool is een huurviool van 1/2, dat is geen Chinese mag ik hopen, want die huren we via de muziekschool van een erkende vioolbouwer.
De enige beperking die de huidige viool geeft is dat die te klein is.
Even een toelichting;
Om haar verder op een Chinese viool te laten spelen, is net zoiets als van een Gazelle kleine maat naar een grotere maat fiets van een goedkoop merk gaan. Dan spreek je ook over verder gaan op de andere fiets. Dat wil niet zeggen dat de fiets ervoor een goedkoop merk is geweest.
Volgens mij sturen ze je gewoon weer terug naar huis als je bij de muziekschool met een goedkoop slecht klinkende Chinese viool aan komt. Ze zullen wel zeggen: "Misschien dat ze bij Bart Smit nog vioolles geven".

:lol:
Dus daarom zal ik ook niet een goedkope Chinese gaan aanschaffen, het wordt een redelijke viool of geen viool. Muziek is (voor haar) geen 1e levensbehoefte
Kortom, ik wil haar een redelijke viool geven omdat huren ons te duur gaat worden.
8 mei wordt ze jarig, dat wordt ze ook zonder viool.
€250,- voor een verjaardagscadeau voor een kind van (dan) 12 vind ik absurd veel, zeker als je zou zien met welke regelmaat ze speelt (15 minuten op een dag, als ze zin heeft). :/
Het zou erg fijn zijn als er een mooie aanbieding komt, op marktplaats ben ik nu ook aan het zoeken, en wie weet..