jis77
♫ ♪
Het is lastig te beoordelen hoe het met je houding zit door de opnamen, de rechterhand is niet in beeld
Ja klopt. Ik heb afgelopen week vanaf een andere standaard opgenomen dan van waar ik lees, dan zie je het beter.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is lastig te beoordelen hoe het met je houding zit door de opnamen, de rechterhand is niet in beeld
goede opmerking Hopf... dat vraagt om een antwoord!Even voor mijn beeld, maar hoe luidt hier de definitie van 'veelzijdigheid'?
Nou vooruit dan, eentje van gisteren...wel btje valsig
Ik ben helemaal geen cellist maar wat mij hier opvalt aan het spel is dat de streektechniek zeer ver achterblijft bij de vingertechniek van de linkerhand. Er komt absoluut geen toon uit die cello en dat is niet toe te schrijven aan de demper (sourdine). Ik zou daar eerst meer op concentreren: zet alles in het werk om een betere toonvorming te krijgen.Nou vooruit dan, eentje van gisteren...wel btje valsig![]()
Ik ben helemaal geen cellist maar wat mij hier opvalt aan het spel is dat de streektechniek zeer ver achterblijft bij de vingertechniek van de linkerhand. Er komt absoluut geen toon uit die cello en dat is niet toe te schrijven aan de demper (sourdine). Ik zou daar eerst meer op concentreren: zet alles in het werk om een betere toonvorming te krijgen.
Maar eh....wel moedig dat je dat hier in het openbaar brengt.
En tenslotte vooral: Dapper van je dat je opnamen van je 'prille' cellospel durft te delen! Het zou leuk zijn als we dat meer doen..
Dat het anders klinkt met een sourdine is zonder meer waar. Maar het gaat hier om toonvorming, dat staat daar los van.(.....) Ik vind dat wij het geluid niet mogen bekritiseren als er een demper op zit, dat klinkt zo anders!(.....)
het gewicht van de arm wordt nog niet op de snaren overgebracht, de elleboog zit te daarvoor te hoog, en de beweging komt helemaal uit de elleboog, terwijl het veel meer uit de schouder moet
goed gezien!Ha, dat zou zomaar door de viool kunnen komen![]()
Nou vooruit dan, eentje van gisteren...wel btje valsig
Ik ben benieuwd hoe het je bevalt telkens van strijken te wisselen tussen viool en cello. Dat lijkt mij nou niet echt makkelijk!
een stuk scheller
Vind de combi niet forceren maar wel genoeg diepte in de klank krijgen lastig...
Heb net even zonder demper gespeeld, dan is ie een stuk scheller![]()
een schelle klank, techniek verbeteren en verder studeren aldoor zoeken naar een mooie klank.
Ik denk; een schelle klank, techniek verbeteren en verder studeren aldoor zoeken naar een mooie klank.
Geen mooie klank? Uitzoeken met je docent hoe je de klank kunt verbeteren
Maar wat maakt het uit dat jou spel misschien nog niet zo mooi klinkt!
Je mag iedereen laten weten dat je cello speeld en dat je dat nog moet leren!
Gooi die klanken er maar uit, ook als ze in het begin nog onzeker en schel zijn.
Maar maak je buren en jezelf niet gek, hou het wel redelijk!
Derde docent? ben je misschien een "mystery shopper" die de proeflessen van alle docenten in de buurt probeert?Erg benieuwd naar de tips van de derde docent![]()