Maar dan zit de Wolftoon er al in.Klopt, maar snaren met een hoge spanning maken het probleem vaak wel veel erger...
Verkeerde snaren versterken dat euvel dan.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar dan zit de Wolftoon er al in.Klopt, maar snaren met een hoge spanning maken het probleem vaak wel veel erger...
Wat een vreemd antwoord via die ChatGPT!Bedankt voor je reactie Oosterhof, ik begrijp je reactie maar ik denk dat de praktijk anders uit kan pakken ik heb de stapel onder en boven gefixeerd met houten deuvels precies in het hart in de kam. Met ChatGPT gecommuniceerd;Dat klinkt als een handige reparatie!
Zoals u weet moet ik ook een stapel in de contrabas plaatsen en had het idee om aan de zijkant een luikje te maken zodat ik met de hand de stapel kan plaatsen. Is dat niet eenvoudiger?Dat je lengte en dus druk kunt instellen is wellicht leuk om de lengte van een stapel te optimaliseren. Ik vermoed dat een uiterst licht en homogene houten stapel de trillingen beter doorgeeft dan een carbon staafje met twee draaiende voetjes en een schroefdraad - en mogelijk een grotere massa... ik kan me voorstellen dat je met dit ding de optimale lengte van een stapel voor een bepaald instrument zou kunnen bepalen en daarna een precies zo lange stapel kunt maken... en dat zou wellicht beter zijn dan het geluid met de carbonstapel zelf... maar of de proefondervindelijke resultaten werkelijk afwijken van wat een echte vakman zou maken?
Met een stapel kun je toveren lijkt het soms, en of de bevindingen van de muzikanten op de site van anima nova nu komen door de betere plaatsing of door het betere staafje is moeilijk vast te stellen...

Zoals u weet moet ik ook een stapel in de contrabas plaatsen en had het idee om aan de zijkant een luikje te maken zodat ik met de hand de stapel kan plaatsen. Is dat niet eenvoudiger?Bekijk bijlage 7561
Ja, simpel is het wel, maar waarom niet een aantal pogingen wagen zoals het moet? De stapel is een wispelturig ding waar menigeen stapelgek van wordt of werd. Dat betekent dat het voor onervarenen best een hele klus kan zijn. Overstappen op de 'luikjesmethode' kan altijd nog. Weet wel dat het onherroepelijk is: eenmaal een luik er in, dan blijft 'ie er in!Ik de (amateur) denk erover een luikje te maken in de zijkant en zo de stapel makkelijk te plaatsen. Luikje dicht en klaar.

De nieuwe stapel heb ik gemaakt van een oude drumstick. De snaren zijn van Kevlar sterker dan staal omwikkeld met nylon. Nadat ik een luikje heb gemaakt in de zijkant heb ik de oude verlijmde stapel uit het midden van de klankkast verwijderd en de aangepaste drumstick in de positie onder de g snaar circa 1 cm achter kam in gezet. Het geluid is nu van snaren geweldig. Ik ben zeer content nu en ik ben benieuwd als ik met mijn band de HillSide in 2024 weer speel of deze contrabas mee mag doen.Als je de zeilen er maar mee kunt hijsen!