Het maakt me niet uit hoor, ik ga het toch niet toepassen. 
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Van de eerste tot en met de laatste noot: alles in dezelfde positie, namelijk Pos.I!!Ab zei:
Maar de vraag was of zonder schoudersteun positiespel mogelijk zou zijn.Ab zei:Frits,
Je kunt natuurlijk je bedenkingen hebben bij de techniek van deze man maar hij maakt wel muziek(.....)
Jeetje, dat is best heel erg...elke dag pijn door het spelen.Ondertussen vrijwel chronische pijn in mijn nek opgebouwd.
Nu speel ik 1 jaar en 8 mnd en heb al 1 jaar en 7 mnd elke dag pijn, dus het is chronisch...
Ondertussen kan ik niet zonder hevige pijn mijn kin tegen mijn borst houden, en dat maakt werken en ander hobby's er niet makkelijker van.
Vandaag maar een Bonmusica schoudersteun besteld, hopelijk dat ik dan weer pijnvrij ben. Ook ben ik opzoek naar een verhoogde kinsteun om het misschien nog extra te kunnen verbeteren. Erg duidelijk hoe je viool houding echt moet zijn is het me in deze periode niet geworden, maten/ hoek/ stand e.d..
Ik kan nergens betrouwbare informatie vinden en op dit forum zie ik door de bomen het bos niet meer, de ene zegt zus en dan ander zo... Als je viool gerelateerd zoekt op het internet, waar en hoe dan ook, je komt vrijwel elke keer op dit forum terecht.
Misschien dat het tijd wordt om dan de kennis ineen te bundelen en duidelijke/ heldere tips overzichtelijk in een hulprubriek te plaatsen? Als een soort van betrouwbaar hulpmiddel voor vioolspelend Nederland. Niet dat je daar vragen kan plaatsen, alleen maar informatief. Eventueel is dan het hulprubriek commercieel door de complete informatie over een bepaald onderwerp te kunnen downloaden tegen betaling.
Wist ik helemaal niet, steek hier heel wat op, wist ook niet wat een containerbegrip was, weer wat geleerd, bedankt !!!Dat er tegenwoordig in "de volksmuziek" (ook al te veel een containerbegrip) bijna nooit kinhouders en schoudersteunen worden gebruikt is een uit de lucht gegrepen bewering; sommigen zouden het kortweg als "onzin" bestempelen. Ik heb de nodige klanten die een of andere traditionele muziekstijl in hun repertoire hebben en ze spelen -een uitzondering daargelaten- allemaal met schoudersteun en zeker met een kinhouder.