Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als die viool niet uit de koffer mag, wordt het wel heel moeilijk oefenen.Een hangklok hangt aan de muur en ook een schilderij. Maar een viool hoort in een koffer ja daar blijf ik bij.![]()
Toch zijn de wonderen de wereld niet uit, het schijnt te kunnen.Als die viool niet uit de koffer mag, wordt het wel heel moeilijk oefenen.
Praat je nog steeds tegen je viool ?Mijn viool heeft geen zin om uit te rusten, neemt hij de tijd niet voor. Pas als ik kassiewijlen ben, zal hij misschien ook moe zijn en heeft het misschien zin hem in zijn koffer te leggen...
(Ik moet hem ook steeds geruststellen dat hij er echt snel weer uit mag als ik op en neer naar mijn viooljuf ga.)
Praat je nog steeds tegen je viool ?
Het lijkt me heerlijk om voor jou te zingen. Ik zing ook graag voor een mooie vrouw. En je moet iets geweldigs zijn want op die tekening van je dochtertje ben je ook al zo mooi.Nee, hij tegen mij. Soms zingt hij zelfs voor me![]()
Mijn viool zit in de koffer en deze koffer staat rechtop in de achterkamer. Met één greep is de koffer op tafel en met één zwaai van het deksel is de koffer open. Voordeel de viool wordt niet stoffig en ontstemd minder door verschil in temperatuur en vochtigheid. Dus dat betekend minder stemmen van de viool. Dat betekend dus tijd, je kan meteen gaan strijken. Nog een voordeel is dat de strijkstok in de rechtopstaande koffer niet hangt maar rechtop staat en daardoor niet kan deformeren.Ik denk dat een viool grijpklaar moet wezen. In een koffer is 'ie dat niet. Dus blijven over: in een standaard of aan de muur.
Heb je daar hard bewijs voor dat een viool die meer in de koffer verblijft dan open en bloot aan de muur hangt, minder of niet ontstemt?Mijn viool zit in de koffer en deze koffer staat rechtop in de achterkamer. Met één greep is de koffer op tafel en met één zwaai van het deksel is de koffer open. Voordeel de viool wordt niet stoffig en ontstemd minder door verschil in temperatuur en vochtigheid. Dus dat betekend minder stemmen van de viool.
Hoe zo? Deformeert een strijkstok dan in horizontale positie?(.....) Nog een voordeel is dat de strijkstok in de rechtopstaande koffer niet hangt maar rechtop staat en daardoor niet kan deformeren.
Ik heb mijn gehele leven enkele kippen gehad. En ik weet alles van kippen. Ik kan hun taal verstaan en weet alles van hun ziekten en behoeften. Ik durf zelfs te beweren dat ik meer van kippen weet dan de grootste kippenboer van Nederland. Ze hebben er teveel, ze hebben er geen liefde voor, geen gevoel het is handel. Mijn kippen werden allemaal stokoud. En ik liet ze inslapen bij de dierenarts als ze te oud en te ziek werden. Ik ben in de loop der tijd bijna zelf een kip geworden. Ik ben net als zij, een achteruit krabbelaar.Heb je daar hard bewijs voor dat een viool die meer in de koffer verblijft dan open en bloot aan de muur hangt, minder of niet ontstemt?
Verder zou ik toch altijd vóór de eigenlijke vioolspeelsessie willen controleren of het instrument werkelijk goed is gestemd. Kun je meteen ook even het stemmen weer oefenen, anders blijft dat er weer bij! Weet je ook of de stemsleutels nog goed passen en gangbaar zijn.
Hoe zo? Deformeert een strijkstok dan in horizontale positie?![]()
Ik heb mijn gehele leven enkele kippen gehad. En ik weet alles van kippen. Ik kan hun taal verstaan en weet alles van hun ziekten en behoeften. Ik durf zelfs te beweren dat ik meer van kippen weet dan de grootste kippenboer van Nederland. Ze hebben er teveel, ze hebben er geen liefde voor, geen gevoel het is handel. Mijn kippen werden allemaal stokoud. En ik liet ze inslapen bij de dierenarts als ze te oud en te ziek werden. Ik ben in de loop der tijd bijna zelf een kip geworden. Ik ben net als zij, een achteruit krabbelaar.
Waarom vertel ik dit allemaal. Omdat ik mijn gehele leven ook enkele violen heb gehad, en enkele strijkstokken. Ik heb liefde voor dit instrument en er gevoel voor. En daarom durf ik ook te beweren dat ik meer van violen weet dan de grootste vioolbouwer. Voor de vioolbouwer is het handel net als voor die kippenboeren. Ze hebben er teveel, ze hebben er niet die echt grote liefde voor, en dat kan ook niet. Neem mijn strijkstokken die zal ik nooit horizontaal opbergen. Mijn strijkstokken staan mooi rechtop. Kortom ik ben zelf ook bijna een viool geworden en een strijkstok. En dit is niet grappig bedoeld.
Violen hang je niet aan de muur. Schilderijen die hang je aan de muur of een hangklok. En in het uiterste geval je vrouw als ze erg geschilderd is.Want dan is het ook net een schilderij.Omdat ik zo blij ben met mijn violen grijpklaar aan de muur, deel ik geheel ontopic een plaatje ervan. Ze hangen aan haken die Stringswing heten. De verzendkosten zijn waren niet gering maar het resultaat is helemaal naar wens.
Omdat ik zo blij ben met mijn violen grijpklaar aan de muur, deel ik geheel ontopic een plaatje ervan. Ze hangen aan haken die Stringswing heten. De verzendkosten zijn waren niet gering maar het resultaat is helemaal naar wens.
Ja voor strijkstokken is het de ideale plek zo aan de muur. Kunnen niet deformeren en hangen ook nog eens in de frisse lucht. Wat voor het haar op de strijkstok natuurlijk heel goed is. Dat haar van zo'n paardenstaart heeft altijd lekker in de lucht gehangen. Ja bij het paard natuurlijk niet altijd in de frisse lucht, maar toch in de lucht.Nou Tobias, in elk geval hangen de stokken vertikaal, nietwaar.